روزنوشت های مسافر شب مهتاب

روزنوشت های مسافر شب مهتاب

به آسمان که رسیدند گفتند: زمین چقدر حقیر است آی خاکی ها!
روزنوشت های مسافر شب مهتاب

روزنوشت های مسافر شب مهتاب

به آسمان که رسیدند گفتند: زمین چقدر حقیر است آی خاکی ها!

لحظات سخت

قرآن که می خونی، چند جاییش می بینی که بعضی ها توی تنگناهایی گیر کردن که براشون خیلی سخت بوده، مثلا:


1- حضرت مریم (س): بعد از این که مریم (س) برای زایمان به مکانی دور دست رفت، درد زایمان او را به سمت تنه ی خرمایی کشوند. آنقدر از حرف و نیش و کنایه های مردم و ... ناراحت بود که گفت: "ای کاش پیش از این مرده بودم و به کلی فراموش می شدم." (سوره مریم / آیه 23)

بعد از این، جبرئیل ندا می ده که غمگین مباش. از پایین پایش چشمه ی آبی جاری می شود و  از درخت خشکیده خرما، رطب تازه می خوره.

مریم (س) به خداش اعتماد می کنه و با احدی حرف نمیزنه. به مردم که میرسه نیش و کنایه ها شروع میشه. ولی خدا باز هم مریم (س) رو با صحبت کردن عیسی (ع) در کودکی، نجات میده...


2- یوسف(ع): به برادرانش اعتماد می کنه و باهاشون به صحرا میره. اما برادرانش، یوسف رو به داخل چاه می اندازند. شاید سخت از در چاه بودن، تهمتی باشه که زلیخا بهش زد و باعث به زندان رفتنش شد.

یوسف (ع) هم به خدا اعتماد کرد و از چاه کنعان به عزیزی مصر رسید.

 

3-برادران یوسف، برای گرفتن گندم به مصر میرن ولی برادرشان (بنیامین) به جرم دزدی پیش عزیز مصر (یوسف) نگه داشته میشه. برادرا ناراحت  به نزد پدر برمی گردن و پدر می گه باز برید پیش عزیز مصر. دوباره پیش یوسف (ع) میرن و این بار با زبان کسانی که واقعا کم اوردن، می گن: "ای عزیز، ما و خاندان ما را ناراحتی فرا گرفته، پول کمی (برای خرید گندم) آورده ایم، پیمانه مان را پر کن و بر ما تصدق و بخشش نما"

فَلَمَّا دَخَلُواْ عَلَیْهِ قَالُواْ یَا أَیُّهَا الْعَزِیزُ مَسَّنَا وَأَهْلَنَا الضُّرُّ وَجِئْنَا بِبِضَاعَةٍ مُّزْجَاةٍ فَأَوْفِ لَنَا الْکَیْلَ وَتَصَدَّقْ عَلَیْنَآ إِنَّ اللّهَ یَجْزِی الْمُتَصَدِّقِینَ (یوسف / 88)

ده تا مرد با غرورهاشون دست خالی پیش کسی رفتن که نمی دونستن چه کسی هست و  برادرشون رو هم زندان کرده بود. خیلی سخت هستش که که تنها به حرف پدرت (یعقوب) که پیامبر هست، اعتماد کنی و برگردی ...


لحظات سخت توی زندگی هر کسی هست، زندگی بالا و پایین داره. مهم اینه که به خدا اعتماد داشته باشیم.



اللهم عجل لولیک الفرج



نظرات 1 + ارسال نظر
مریم یکشنبه 11 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 23:39

سلام
مطلب جالبی بود
راجع به حضرت ایوب هنگامیکه به درگاه خدا استغاثه کرد ننوشتید...

اینا چند تا مثال از موقعیت های سخت بود ..

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد