روزنوشت های مسافر شب مهتاب

روزنوشت های مسافر شب مهتاب

به آسمان که رسیدند گفتند: زمین چقدر حقیر است آی خاکی ها!
روزنوشت های مسافر شب مهتاب

روزنوشت های مسافر شب مهتاب

به آسمان که رسیدند گفتند: زمین چقدر حقیر است آی خاکی ها!

ماجراهای آن سال

دیروز باز هم توی یه ساعت خلوت از روز با دوستم رفتیم سینما برای دیدن فیلم "ماجرای نیمروز". فکر کنم اون ساعت از روز همه مردم خواب بودن!



ماجرای نیمروز روایتی امنیتی - پلیسی از حوادث سال 60 هستش از روز اعلام جنگ منافقین علیه نظام (پس از عزل بنی صدر) تا 19 بهمن ماه روز کشته شدن موسی خیابانی، فرمانده نظامی سازمان.
ماجرای نیمروزبر عکس فیلم عاشقانه سیانور که مربوط به دوران قبل از انقلاب هستش، مربوط به دوره ای هستش که خیلی ها اون سال ها را دیدن و یا خیلی ها هم مثل من فقط در کتاب ها خوندن یا در تلویزیون مستندهایی ازش دیدن. اما برخلاف داستان لو رفته فیلم، علاوه بر فیلمنامه و بازیگرا، فیلم با فیلمبرداری موفقش، تماشاگر رو در صحنه های بدون عاطفه ی مات و خاکستریش میخکوب می کنه.

به نظرم توی حداقل سه مورد حق این فیلم در جشنواره فجر امسال خورده شد، بهترین چهره پردازی، بهترین فضاسازی و بهترین نقش مکمل مرد برای هادی حجازی فر.


پ.ن.1: چند وقت پیش کتابی می خوندم به نام "پرچم های سیاه"  از جابی واریک درباره زرقاوی، تروریست اردنی که مسئول شهادت آیت الله حکیم در نجف، انفجار حرم دو امام در سامرا و انفجارهای کربلا در روز عاشورا هست. کلا شیوه دستگیری این جور افراد برام جالبه و همیشه برام سواله که چی میشه که این همه آدم رو می کشن و خم به ابرو نمیارن؟


پ.ن.2: اللهم عجل لولیک الفرج


نظرات 2 + ارسال نظر
ماریا جمعه 27 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 19:02

یک لحظه بهتون حسودیم شد :( چقدر خوبه که میرید سینما و کسی را دارید که باهاش برید.
اما در مورد این آدم ها صد در صد حلال زاده نیستن، من شدیدا به موضوع حلال زادگی و کی بودن پدر و مادر اعتقاد دارم. و اینکه مادر چه کرده در دوران بارداری.و با چه مالی بزرگ شده آیا حلال بوده آیا حرام بوده.
دوم اینکه اینجور افراد قساوت قلب دارند. آدم وقتی یک کاری را قبح شکنی میکنه بعدها و تکرارش براش سخت نیست، وقتی بر فرض مثال یکی را به عمد کشتی دومین بار اگر پیش بیاد بازهم انجام میدی. نماز را یکبار قضا کن دومین بار خودش پشت بندش میاد. اینا همه روی هم جمع میشن اون یکبار میرسه به هزار بار. حالا اگه این یکبارها هم همراه بشه با عقایدی که به مغزت خوراندن آنوقت نور علی نور میشه. بد شدن خیلی راحته سخت خوب بودنِ برای همینه که خوب بودن و ماندن سخت تر از بد شدن.

بلیط نصف قیمت هم داریم از طریق اینترنت

ارشمیدس دوشنبه 30 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 14:15 http://mulish.blogsky.com

سال نو مبارک حاج مهدی
با ارزوی بهترینا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد