روزنوشت های مسافر شب مهتاب

روزنوشت های مسافر شب مهتاب

به آسمان که رسیدند گفتند: زمین چقدر حقیر است آی خاکی ها!
روزنوشت های مسافر شب مهتاب

روزنوشت های مسافر شب مهتاب

به آسمان که رسیدند گفتند: زمین چقدر حقیر است آی خاکی ها!

یه خاطره از دیروز

یادم میاد که توی یکی از کلاس های دوره دبیرستان، معلمی داشت درباره کلاس های ICDL که آموزش و پرورش براشون گذاشته بود، حرف می زد و از هر کدوم از نرم افزارهای آفیس چیزی می گفت. رسید به اکسس و گفت خیلی چیز به درد نخور و داغونیه (جمله دقیق ش نیست!!!، ولی منظورش این بود).

این باعث مقاومت من (که اون سال ها داشتم چیزهای مختلف یاد می گرفتم) در برابر یادگیری اکسس و پایگاه داده شد. کارهای کوچک رو میشه با اکسل و یا حتی دستی انجام داد اما کارهای بزرگ و چیزهای خاصی که من توی این دو سه ساله باهاش برخورد کردم رو حتما باید با نرم افزار مخصوص پایگاه داده انجام داد تا زمان کار کمتر شه.


داشتم فکر می کردم  که هر چند وقت یک بار به سراغ فرضیات ذهنی م برم و ببینم این فرضیات واقعا درستن و الان نقض نمیشن، مثل دین که تقلید در اصول دین رو مراجع گفتن، جایز نیست.

البته من این وقت رو چندین بار گذاشتم که از ابتدا خدا، دین و مذهبم رو بررسی کنم ...


پ.ن.1: باز هم گلدون یاس رازقی م گل داد، اون هم هفت هشت تا با هم .... یکی از عکس هاش اینه

پ.ن.2: اللهم عجل لولیک الفرج

نظرات 4 + ارسال نظر
مترسنج پنج‌شنبه 8 تیر‌ماه سال 1396 ساعت 22:09 http://dar300metri.blogsky.com/

بستگی به نگاهت داره و کاربردی که گفتی
اگه میخای وقت بزاری روی اس کیو ال بزار...

توی زمینه ای که من کار می کنم تموم کارها که مربوط به یه سری داده تکراری هستش رو با اکسل انجام میدن، اکسس کار رو بسیار کمتر می کنه.
ممنون ولی اس کیو ال فکر کنم پیچیده تر باشه از اکسس. همینقدر کارم راه افتاده و کمتر شده

ماریا پنج‌شنبه 8 تیر‌ماه سال 1396 ساعت 23:01

من یه کوچولو بلدم این برنامه هارو اونم تجربی انقدر رفتم اینور آنور کردم بلد شدم :) در حد اینکه کار خودمو راه بندازم.
منظورتون را متوجه نشدم! فرضیات یعنی دقیقا چی!!!؟؟؟
کلا اصول دین چون زیربنا هستند باید تحقیقی باشند و عقل به یقین برسد در غیر این صورت مدام با شبهه رو به رو میشه آدم و درونش همه اش با پس لرزه های مختلف متزلزل میشه.
کار خوبیه مطالعه در مورد دین هم مستحکم میشه ادم هم ثابت قدم

چیزهایی که فکر می کنیم درستن و زندگی و عملمون رو با اون ها انجام میدیم... از احکام گرفته تا همه چی!!!

ماریا جمعه 9 تیر‌ماه سال 1396 ساعت 00:44

خب! آخه بعضی احکام را اصلا نمیشه با عقل تطبیق داد! البته این یه بحث طولانی،اصلا فراموش کنید. بیخیال!
پتانسیل بحث ندارم (یاد این افتادم با این جمله یک بحث طویل پیش میاد از آنجا که تنبلم سریع منصرف شدم ببخشید)

منظورم این بود که بعضی چیزها رو اشتباه حفظ کردیم یا بدون پرسش از درست بودن انجام میدیم. مثل بنده خدایی که تا چند وقت پیش برای وضو دست هاشو قبل از وضو می شست و موقع وضو نمی شست.

فاطمه جمعه 9 تیر‌ماه سال 1396 ساعت 22:27

اس کیو ال وقتتون و میگیره و کمتر میرید سراغش و ترجیح میدید با همون اکسل کار کنید.....
ما هم همونیم اگه بخواید دنبال این برید که چرا و چطور و از ابتدا شروع کنید پیچیده میشه قضیه....
بقول اقای بهجت چیزهایی که میدونید و عمل کنید
خودم وقتی تو حوزه بودمو کلام اسلامی خوندم و خواستم ریشه ای به خدا برسم خیلی اوضاع بیخ برداشته بود که یه استاد پدر امرزیده ای بهم گفت همون خدای بچگی هات و بپرست......
پیشنهاد من هم اینه که همون اکسس و کار کنید☺
دنبال اس کیو ال نرید.....
التماس دعا

ممنون از راهنمایی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد