روزنوشت های مسافر شب مهتاب

روزنوشت های مسافر شب مهتاب

به آسمان که رسیدند گفتند: زمین چقدر حقیر است آی خاکی ها!
روزنوشت های مسافر شب مهتاب

روزنوشت های مسافر شب مهتاب

به آسمان که رسیدند گفتند: زمین چقدر حقیر است آی خاکی ها!

تجربه - یادگیری زبان 1

وقتی نوجوون بودم، توی یادگیری و به یاد موندن زبان انگلیسی، مث یه نمودار تناوبی تکرار شونده بود، یه وقتایی عالی و یه وقتایی هم کاملا ضعیف! این گذشت تا به دانشگاه رفتم و تونستم یه روند رو به رشد رو طی کنم. حالا هم که به لطف خدا دو تا زبان رو به همراه  زبان عربی (در حد فهم قرآن) یاد گرفتم. یه سری مسائل و برنامه ها توی یادگیری زبان موثر بودن که اینجا توی چند تا پست می نویسمشون تا دیگران هم استفاده کنند:


 G5:

درسته که اولین مهارت، خواندن هستش ولی من از کلمات شروع می کنم. استفاده از این روش عالی برای یادگیری کلمات و جملات عالی هستش. شاید حدود 10 سال قبل از وسایل G5 استفاده می کردم که یکی از موسسات آموزشی داده بود. استفاده از کلی برگه (بخوانید قطع درختان) و جاگیر بودن، عاملی بودش که دنبال نرم افزار بگردم.

توی جستجوهام به نرم افزار Anki برخوردم که وبلاگ انکی ایران معرفی کرده بود. نرم افزار انکی، این قدرت رو داره که مانند یه جعبه  G5 کار کنه. کلمات رو درون نرم افزار وارد کنید و مشخص کنید هر روز چند کلمه می خواید بخونید.

نسخه اندروید این برنامه هم وجود داره. از عالی ترین قابلیت های این برنامه، قابلیت sync کردن (هماهنگ سازی) بین دستگاه های مختلف هستش. شما پس از هماهنگ سازی می تونید حتی با مرورگر خودتون به سایت انکی برید و تمرین تون رو اونجا انجام بدید. قابلیت هماهنگ سازی این کمک رو به شما می کنه که در صورتی که گوشی تون، به حالت تنظیمات کارخونه برگشت، نسخه دیگه ای از آموزش هاتون داشته باشید.

همچنین توی سایت انکی، برای زبان های مختلف و رشته هایی مثل ریاضی، فیزیک و ... فلش کارت هایی وجود داره که کاربران درست کرده اند و می تونید به رایگان دانلود کنید.

انکی و همچنین پیشرفت برنامه اندرویدیش، کمک زیادی به من توی یادگیری زبان کردن.


دانلود کنید:

1- Anki- نسخه ویندوز از سایت سازنده

2- AnkiDroid- نسخه اندروید از کافه بازار

3- AnkiMobile - نسخه IOS از سیب اپ


برنامه های دیگه ای هم هستند که میشه ازشون در این مورد استفاده کرد، ولی یا زبان فارسی رو پشتیبانی نمی کنن، یا پولی هستن، یا قابلیت هماهنگ سازی بین دو دستگاه رو ندارن، یا گرافیک چشم نوازی ندارن، یا تحلیل بهتون ارائه نمیدن که چطور خوندید و یا نیاز به اتصال دائم به اینترنت دارن!


پ.ن.1: اللهم عجل لولیک الفرج


نظرات 3 + ارسال نظر
مریم جمعه 8 دی‌ماه سال 1396 ساعت 12:28 http://l-r-y.blogsky.com

منم الان از همین برنامه استفاده میکنم ولی قبلا j memorizes که برای لپ تاپ و pc بود

باهاش کار کردم، نسخه اندروید نداره و ظاهر خوبی نداره! خود سایت های خارجی هم جایگزینش رو انکی معرفی می کنن.

مریم جمعه 8 دی‌ماه سال 1396 ساعت 13:11 http://l-r-y.blogsky.com

شیش هفت سال پبش نمیدونم انکی بود یا نه ولی من خیلی چیزا رو امتحان کردم و اینو از بقیه بیشتر دوست داشتم ولی الان انکی خب خیلی بهتره

آلاء جمعه 15 دی‌ماه سال 1396 ساعت 15:29

نمیدونم چرا هیچوقت علاقه نداشتم زبان یاد بگیرم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد