روزنوشت های مسافر شب مهتاب

روزنوشت های مسافر شب مهتاب

به آسمان که رسیدند گفتند: زمین چقدر حقیر است آی خاکی ها!
روزنوشت های مسافر شب مهتاب

روزنوشت های مسافر شب مهتاب

به آسمان که رسیدند گفتند: زمین چقدر حقیر است آی خاکی ها!

کتاب

- حر فردی عادی نبود. او در نهایت گمراهی بود ولی در چنین روزی یکباره تصمیمی مردانه گرفت و یکباره به اوج حق و هدایت پرواز کرد و گفت "ای اباعبدالله آیا توبه من پذیرفته است؟" ما نیز امروز می گوییم ای اباعبدالله آیا توبه ما نیز پذیرفته است؟ ... در این مراسم بیایم کارهایمان را بررسی کنیم . در این لحظه و در این روزها چه عاملی جز حسین ما را گرد هم آورده است؟


-ما به سخنی از امام حسین (ع)، هنگامی که از مکه خارج شد توجه می کنیم: خروج و قیام من از روی سرکشی و خوشگذرانی و فساد و ظلم نیست، تنها برای اصلاح در امت جدم (ص) قیام کردم و می خوام امر به معروف کنم و از منکر بازدارم و به سیره جدم (ص) و پدرم علی بن ابی طالب عمل کنم. رسالت حسین و هدف حسین و شهادت حسین در این سخن خلاصه می شود. در اینجا این پرسش مطرح می شود که آیا امت جد حسین، فقط در عصر حسین بودند؟ آیا آن امت پایان یافتند یا هنوز هستند؟ آیا امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح مردم، مخصوص ایام امام حسین بود و پایان یافت، یا اینکه ما نیز از آن امت هستیم؟ ...



کتاب سفر شهادت، سخنرانی های امام موسی صدر دربارۀ قیام عاشورا و ابعاد و نتایج و پیامدهای نهضت قیام امام حسین (ع) هست.این کتاب رو حدودا سال گذشته خوندم.


از فیدیبو بخوانید

سفارش از موسسه امام موسی صدر


پ.ن.1: اللهم عجل لولیک الفرج

نظرات 1 + ارسال نظر
ماریا شنبه 24 شهریور‌ماه سال 1397 ساعت 13:09 http://aznoon-ta-ghalam.kowsarblog.ir

بیچاره کسی که در خیالش سودای غم تو را ندارد..

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد