نظر منتشر شده
۱۶۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 189682
چرا به دیپلمات انقلابی رای نمیدهم؟
بخش تعاملی الف - مهدی شهیری
اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان الف است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان الف می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۷:۱۰

۱- دکتر سعید جلیلی، جوانی گمنام که شش سال پیش دبیر شورای عالی امنیت ملی شد و از همان زمان بود که موضع گیری های شجاعانه اش در موضوع هسته ای دل ملت ایران را شاد می کرد.

با آغاز رایزنی های معمول ریاست جمهوری افرادی برای نامزدی این پست داوطلب شدند و نام عده ای هم در رسانه های برای این مساله مطرح شد. دکتر جلیلی نیز که در ابتدا بسیار قاطع دعوت ها را رد کرده بود سر انجام و در ساعات پایانی ثبت نام به گفته خود تصمیم به کاندیداتوری گرفت و پا به این عرصه گذاشت.

۲- اما نکته ی قابل تامل آنجاست که بخشی از دوستان انقلابی و جوان و پرشور ما به ناگاه با ابراز خشنودی از حضور این دیپلمات انقلابی تمام قد در مقام دفاع از وی در این انتخابات بر آمدند، این عزیزان به گونه ای برخورد می کنند که گویی وضعیت کشور و شرایط حاضر به گونه ای است که قطعا هر انسان مذهبی، انقلابی،عاقلی باید به ایشان رای دهد و از ایشان حمایت کند، اما من با تمام علاقه ای که به ایشان به عنوان یک کارگزار خدوم نظام دارم، به ایشان رای نمی دهم. اما چرا؟

۳- یادگرفته ایم که برای رای دادن باید حجت شرعی داشته باشیم. من هرچه که با خود می اندیشم حجت شرعی برای رای دادن به دکتر جلیلی در انتخابات ریاست جمهوری نمی یابم، از نظر من موضوع بسیار روشن است، حجت شرعی از ارزیابی کارنامه و عملکرد افراد به دست می آید. یک نفر کارنامه ای مشخص از دکتر جلیلی به من نشان دهد تا من به این حجت برسم که ایشان قادر است مسائل گوناگون کشور را از کشاورزی و بانکداری و اقتصاد و صنعت گرفته تا آموزش و پروش و آموزش عالی و حوزه سلامت و .... اداره کند. جالب اینجاست که خود ایشان هم در معرفی خود،از ارائه چنین کارنامه ای عاجز بود زیرا اساسا سابقه فعالیت های ایشان،حوزه ای محدود را شامل می شود.

۴- از کارنامه و سابقه اجرایی که بگذریم طبیعی است رئیس جمهور کشور باید برنامه ای برای اداره حوزه های متعدد کشور داشته باشد، ممکن است بگویید برنامه های پنج ساله در کشور وجود دارد دیگر به برنامه ای نیاز نیست. بله، درست است اما مهم راه رسیدن به اهداف برنامه است که به نوع نگاه مجریان برمی گردد اینجاست که نیازمند یک برنامه اجرایی هستیم، از شما می پرسم کسی که تا روز آخر ثبت نام به گفته خودش تصمیمی برای حضور نداشت چه برنامه ای می تواند داشته باشد؟ و اثبات این ادعا جایی است که در تبلیغات ها و سخنرانی ها ایشان به بیان جملاتی بسیار کلی اکتفا می کنند واز ورود به حوزه ها عاجز هستند. برای مثال این که اقتصاد کشور باید اسلامی اداره شود این را من هم می گویم، برخی از استادان ما در دانشگاه هم می گویند اما آیا همه ما مناسب برای رئیس جمهور شدن هستیم؟

قطعا نه، بلکه از رئیس جمهور انتظار می رود که چگونگی کار را بداند و بگوید و ایشان نه گفته است و نه می داند.

۵- از کارنامه و برنامه و دید جامع و کلان به مسایل کشور که ساده انگارانه بگذریم، به تیم اجرایی، تیم سیاست گذاری و تیم تصمیم سازی می رسیم.

می گویند یکی از سختی های کار احمدی نژاد این بود که وقتی پا در پاستور گذاشت خودش بود و کتش!!! و چه سختی ها کشید تا تیم مورد نظر و هماهنگ با خود را یافت. دقیقا به همین خاطر هم بود که به اندازه سه کابینه وزیر آورد و برد، ۹۰ استاندار منصوب کرد و چیز هایی که شما بهتر از من می دانید و سر انجام بعد از شش سال به تیم مورد نظر خود رسید که همان اسفندیار رحیم مشایی بود و یارانش....

این خطر هم اکنون سعید جلیلی را نیز تهدید می کند؛ نه من که قرار است انتخاب کنم می دانم که همکاران سعید جلیلی چه کسانی هستند تا قضاوت کنم و نه حتی خودش. البته این روز ها اسامی از استادان دانشگاه را می شنویم که نود درصد ناشناخته اند و من باز ترسم از این است که به اعتبار کسی مثل محمد خوش چهره به کسی شبیه احمدی نژاد رای بدهیم و محمد خوش چهره فقط چند روز بعد از آغاز دولت بفهمد که نظراتش با فرد مورد حمایتش یکی نبوده و ما بمانیم و رایی که سوخت.

۶- گفتمان انقلاب اسلامی مطلب بسیار کلیدی است که دوستاران این دیپلمات بر ان تکیه دارند! و دقیقا مشکل همین جاست.

متاسفانه در سال های اخیر تصویری کاریکاتوری از واژه ای به نام گفتمان انقلاب اسلامی ایجاد شده است. حرف هایی می زنیم و نام آن را گفتمان انقلاب گذاشته ایم که خودمان هم بعضا متوجه آن نمی شویم و وقتی هم می خواهیم آن را ساده کنیم می شود گفتمان سوم تیر!!!!

اگر امام گفت توجه به محرومین و اگر حضرت آقا تاکید بر اصلاح الگوی مصرف، اقتصاد مقاومتی و... دارند معنی اش این نیست که همه با هم صد بار تکرار کنیم و بعد از هم تعریف کنیم که ما انقلابی هستیم. اتفاقا معنی اش این است که اقتصاد کشور با مدیریتی مشخص و با برنامه روی پای خود بایستد و به خارج محتاج نباشد، یعنی نرخ ارز بالا نرود یعنی بیکاری نباشد، یعنی در علم پیشرفت کنیم، یعنی تولید رونق داشته باشد یعنی از تولید یک پراید عاجز نباشیم. یعنی یک مدیریت اجرایی توانمند که باعث اقتدار و آبروی ایران شود.

نه اینکه آمار فقر و بیکاری و طلاق و اعتیاد در کشور بالا برود و ما خوشحال باشیم که در مسیر گفتمان انقلاب هستیم، گفتمان انقلاب یعنی کار، نه تکرار حرف های امام و نوشتن کتاب و مقاله که تمدن

چیست ؟ و پیشرفت کجاست؟ وماباید به تعالی برسیم نه توسعه، و گفتن این چنین سخنانی. به خدا که گفتمان انقلاب رسیدن به این موارد است نه گفتن و نرسیدن! و به خدا که برادر این دیپلمات انقلابی، یعنی وحید جلیلی بسیار زیبا تر و بهتر این حرف ها را سخنرانی می کند، پس لابد ما باید به او رای دهیم چون انقلابی تر است!!!!! ای کاش نامزد می شد....

۷- یک نگاهی به دور و بر خود کنید. هشت سال است که به همه دشنام می دهیم و انگ می زنیم، به یکی می گوییم ساکت فتنه بودی به یکی می گوییم باند بازی کردی، به یکی می گوییم تکنوکراتی، به یکی می گوییم ولایت مدار نیستی و عده زیادی را هم از دایره نظام خارج کرده ایم چون با افراد نام برده شده در بالا دشمن نیستند!!!!

همه بزرگان را فراموش کرده ایم و مانده اند عده ای تازه به دوران رسیده که جز فحاشی کار دیگری از دستشان بر نمی آید. کسانی که در طول انقلاب افراطی چپ و راست بوده اند و هیچ گاه در مسیر عقلانیت پا نگذاشته اند و خط ثابتی در سیاست نداشته اند و اکنون خود را ولایت مدار می خوانند و دیگران را ساکت فتنه و سیاست باز.

آنها به صراحت خط اصیل انقلاب را جمع محدود دوستانشان می دانند و به خدا که مشی حضرت آقا چنین نبوده است.

من امروز می بینم که امثال رسایی و کوچک زاده و حسینیان و .... از اطرافیان دکتر جوان، کم تجربه، انقلابی ما هستند و اگر تاکنون حجتی بر رای دادن پیدا نکردم الان حجتی دارم بر تلاش برای رای نیاوردن این برادر انقلابی که اگر بگذارند می تواند سربازی باشد برای امام.

۸- مطلب بسیار است. از شنیده ها در باره این دیپلمات انقلابی گذشتم که آن هم البته داستانی دارد نگران کننده، به انتخاب احساسی و عاطفی اشاره ای نکردم که دلم از دست دوستانم خون است. و بسیاری موارد دیگر را فاکتور گرفتم و در تعجبم چنین مواد ساده ای چگونه از چشم برخی دور مانده است که این چنین گریبان چاک می دهند برای چیزی که نمی دانند دقیقا چه خواهد بود در آینده...

۹- همیشه از برخی از دوستانی که به من خرده می گیرند که چرا برای جلیلی کار نمی کنی یک سوال می پرسم، از شما هم می پرسم:

فقط نیم ساعت راجع به جلیلی حرف بزنید! اینکه کیست؟ تا حالا کجا بوده؟ قصد دارد چه بکند؟ چه سابقه ای دارد؟ و به کمک چه کسانی کشور را اداره می کند؟

فقط نیم ساعت! جلو آینه بایستید و از او بگویید و از کارهایش، اگر توانستید جز چند زمینه محدود و جز چند مورد کلی مطلبی یگویید،من تمام حرف هایم را پس می گیرم.

و سوال آخر اینکه چگونه به کسی اعتماد کنیم که نمی دانیم چه خواهد کرد؟ این چه حجت شرعی است من نمی دانم!
کلمات کلیدی : مهدی شهیری
 
polad
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۰۹:۵۱:۱۱
اما من رای می دهم مگه تا حالا اونایی که اومدن چه دسته گلی زدن به سر این کشور شما اگه خوشت نمیاد رای نده اما دلایلی که آوردی خیلی سطحی و ابتدایی بود (1421259) (alef-4)
 
علي
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۶:۱۳:۴۶
شما لطف كنين دليل عمقي ارايه بدين (1422926) (alef-15)
 
ب
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۶:۴۸:۰۸
دلایل رای دادنت چیه؟
دوتاشو بگو!
قبول داری اگه کسی شایسته یک پست باشد و در آن قرار بگیرد مرتکب ظلم به خود و مردم شده است؟ (1423132) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۷:۳۲:۰۲
سلام اقای خوش چهره چرا در مورد جلیلی نظر نمی دهی (1423342) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۸:۲۵:۰۴
آقای عمیق بین خوب به سوالی که آخر مقاله گفته جواب بده تا حرفشو پس بگیره! (1423548) (alef-15)
 
فرزدق شیرازی
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۹:۵۸:۳۲
گفتمان جلیلی ، آزادسازی ظرفیت نیروهای خودجوش و زودجوش است. (1423846) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۲۰:۳۶:۴۷
امثال مثل تو هستند که این مملکت را به قهقرا بردن (1423954) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۲۱:۳۸:۰۴
البته نه به سطحی بودن استدلال شما! (1424111) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۲۱:۴۷:۰۱
واقعا که طرفداران جناب جلیلی مصداق همان کسانی هستند که خود را به خواب زده اند.اینهمه دلیل و برهان منطقی در این مقاله آورده شده باز هم آن را سطحی و ابتدایی میبینند.گویی چشمها و کوشهای خود را بسته اند. (1424125) (alef-15)
 
استاد دانشگاه
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۰۹:۵۱:۲۸
سلام
به عنوان یک دانشگاهی با تحلیل شما کاملا موافقم. ایشان فقط انسان خوب و متدینی است اما کارنامه درخشانی در حوزه اجرا ندارد. حتی کارنامه ایشان در دیپلماسی هم بسیار بحث برانگیز است. تفاوت دیدگاه وی با آقایان رضایی و ولایتی در تعریف مذاکره و بیان هدف از مذاکره در مناظره آخر کاملا مشهود بود.
به نظر اینجانب تکلیف ما تلاش برای رای نیاوردن ایشان است. هم برای نظام و انقلاب بهتر است و هم برای خودش. (1421264) (alef-4)
 
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۶:۲۲:۱۷
انسان خوب ومتدینی که متأسفانه مذاکره کردن بلد نیست و اهمیتی به اثرات زیان بار مذاکرات غیراصولی اش بر وضعیت سخت مردم نمی دهد. (1422981) (alef-15)
 
ایمان
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۶:۳۲:۰۴
اگه اینجوری باشه خود نویسنده اگه راست میگه تعدادی از برنامه های سایر کاندیداها را در حوزه های مختلف کشور از کشاورزی و بانکداری و اقتصاد و صنعت گرفته تا آموزش و پروش و آموزش عالی و حوزه سلامت و .... نشون بده یا آدرس بده تا بریم دنبالش. مرد حسابی کدومشون برنامه ارائه دادن فقط به گفتن یه سری مسائل جزیی از برنامه هاشون اکتفا می کنن. در ضمن شما برو یکم از وظایف شورای عالی امنیب ملی مطلع شو بعد بیا نظر بده. (1423045) (alef-15)
 
علی
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۶:۳۷:۳۰
ما تا حالا دیده بودیم که دلایل رای دادن به یک نفر را بیان می کنن که اگه این دلایل بهتر از بقیه باشه به اون نفر رای می دن نمی دانم حالابرای چی دلیل میارن که به یک نفر رای ندیم ولی به هر نامزد دیگر رای بدهیم اشکالی نداره این بدین معناست که دلیل اورنده حرف غیر منطقی خودرا با یک ظاهر زیبا به نمایش گذاشته در ضمن نباید فراموش کرد که ما یک مدیر توانمندو استوار می خواهیم نه کسی که سابقه اجرایی داشته باشد مانند بسیاری از مربیان بزرگ فوتبال که نامی درخشان در فوتبال ندارندولی بسیار بهتر از بازیکنان مشهور مدیریت تیمهای بزرگ را برعهده دارند (1423081) (alef-15)
 
امیرارسلان
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۷:۴۳:۳۷
استاد بزرگوار!ضمن احترامی که برای جایگاه جنابعالی در عرصه آموزش و تربیت قائلم ، مایلم توضیحاتی مختصر صرفاً جهت استحضار جنابتان و سایر همفکران ارائه کنم : 1-اول اینکه از شما به عنوان استاد دانشگاه بعیده!ما اول باید حوزه اجرا رو تعریف کنیم.آیا ساخت بزرگراه و تونل یا خندیدن و قهوه خوردن با سفرای خارجی و یا صرفاً حضور در عرصه سیاسی-آن هم با ارعاب کاذب عقب نشینی های استراتژیک حکومتی-سابقه اجرایی است؟خوبه شما و بقیه دوستان همفکرتون به جایگاه حقوقی و حقیقی دبیر شورای عالی امنیت ملی رجوع کنید!بدنیست بدونیدکه دبیر شورای امنیت ملی دارای 5معاونت استراتژیک بین الملل،اقتصادی،قرهنگی اجتماعی،امنیتی و سیاسی است که باید باهمه وزارتخانه ها طوری هماهنگ کنه که بتونه برنامه های کلان کشور رو در راستای تأمین امنیت(از نظر اقتصادی و سیاسی و نظامی و...) هدایت و برنامه ریزی کنه.2-اینکه خوبه شما بدونید در سطح کلان مملکت ، «سابقه اجرایی» مهم نیست بلکه این « مدیریت اجرایی» است که مهمه!که در واقع رئیس جمهور بیشتر باید مدیریت داشته باشه تا سابقه ساخت خیابون!و آقای جلیلی در طول این 6سال گذشته با مدیریت خودشون در عرصه های مختلف ثابت کردند که توان مدیریت و هماهنگی بخش های مختلف و مهم کشور رو دارن.که اگر در طول این 6سال گذشته ما همان مدیریت زمان اصلاحات رو داشتیم،قطعاًنظام و حکومت و تمامیت کشور ایران سقوط کرده بود.
ضمن اینکه از مهمترین معیارهایی که رهبری برای رییس جمهور مطرح کردند،«مقاومت»است که به وضوح در ایشون دیده میشه.برای استحضار کوته فکرانی که میگن ایشون فقط مقاومت کرده ( بدون پیشرفت)عرض می کنم که نمونه پیشرفت همین بس که در طول سالیان مقاومت ، تنها یک قطعنامه اون هم در سال87علیه ایران تصویب شد و بعد از اون به دلیل مواضع روشن و استقامت بر مواضع مقاومتی ایران ، دیگر موفق به اجماع برای محکوم کردن ایران نشدن.در حالی که در زمان «سازش» و گفتگوی تمدن ها و دوران باصطلاح تنش زدایی ، هفت قطعنامه در طول سه سال علیه ایران به تصویب رسید.ضمن اینکه ما محور شرارت شدیم و رییس جمهور ماهم از سازمان ملل حکم جلب گرفت!3-در بحث اقتصادی هم پیشنهاد می کنم برنامه اقتصادی ایشون رو مطالعه کنید که اگر اهل اقتصاد باشید، متوجه عمق افکار و برنامه های ایشون میشید.لازم می دونم یادآوری کنم جناب دکتر جلیلی به واسطه دبیری شورای امینیت ملی در6سال گذشته ، شناخت جامعتر،کاملتر،دقیقتر و بنیادی تر نسبت به سایر نامزدهاحتی مشاور امور بین الملل رهبری دارد.
بنده فقط قصد معرفی بسیار مختصر دکتر جلیلی داشتم که ایشون متأسفانه به خاطر خویشتن داری زیادشون،مثل سایر نامزدها هیچوقت حاضر به تعریف از گذشته خودشون نشدن
و بدانید جمهوری اسلامی فقط با گفتمان انقلاب است که می ماند.نوجه شمارو جلب می کنم به حجم رسانه ای قوی ای که «فقط» علیه دکتر جلیلی در شبکه های رسانه های بیگانه و معاند نظام شکل گرفته.
به امید انتخاب اصلح
یا حق (1423392) (alef-15)
 
علمی
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۸:۱۸:۳۱
سلام
آیا به ایشان فرصتی برای اجرا داده شده است؟
ایشان در فرصت‌های سیاسی که به او داده شده است کاملاً موفق عمل کرده است. آن‌چه که از ضعف و کاستی مشاهده می‌شود به سایر مسئولینی متوجه می‌شود که وطایف خود به خصوص وظایف اقتصادی خود را انجام نداده‌اند. در یک جنگ سربازی را که با رشادت از میهن‌اش دفاع کرده، به دلیل ضعف در داخل و ساختار کشور، محاکمه نمی‌کنند. (1423525) (alef-15)
 
حسین
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۹:۳۳:۳۵
من هم به عنوان یک دانشگاهی می گم که این مقاله رو می توانید در مورد اقایان ولایتی و رضایی نیز به نحو اشد بنویسید. فقط قالیباف کار اجرایی کرده که اون هم از جنبه های سیاسی و فرهنگی خیلی ضعیف است.
البته که دبری سشورای انقلاب فرهنگی اشراف بیشتری به انسان می دهد تا وزیر امور خارجه (ولایتی) (1423740) (alef-15)
 
علی از خوی
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۰۹:۵۲:۵۸
احسنت . گل گفتی . مابه چه چیز آقای جلیلی رای بدهیم ؟ (1421270) (alef-4)
 
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۸:۲۶:۳۶
اگه واقعا طالب فهمیدن باشی برنامه های ایشان را مطالعه میکردی (1423552) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۸:۴۴:۰۰
بر خلاف توضیح اول متن، این اولین بار نیست که مقالات تخریبی برای جلیلی در الف نوشته می شود. در ضمن کدام یکی از نامزدهای دیگر در کشاورزی و اقتصاد و صنعت و آموزش و پرورش و فرهنگ و ... متخصصصند. هیچ کدوم.
پس باید به برنامه ها نگاه کرد. من وقتی به برنامه ها و جهت فکری کاندیداها نگاه میکنم، نظرات جلیلی رو بیش تر می پسندم. شما اگه خواستی بیا تا من برات 1 ساعت در مناسب بودن جلیلی حرف بزنم. من به خاطر برنامه و نگاه درست در حوزه اقتصاد، فرهنگ و سیاست به جلیلی رأی می دهم.
این هم که جلیلی رو میچسبونید به احمدی نژاد، از اون بی اخلاقی هاست. اتفاقاً باعث میشه من بیشتر یقین کنم که جلیلی همان کسی است که نقاط قوت احمدی نژاد را دارد منهای نقاط ضعفش. هیچ کدوم از اون 7 نفر به غیر از حداد، نقاط قوت احمدی نژاد را ندارند. در مناظرات هم که مشخص شد جلیلی یکی از با اخلاق ترین هاست و دیگران خیلی بیشتر به رفتار احمدی نژادی نزدیکند.
اینم که امثال رسایی و کوچک زاده و حسینیان، حامی اونن ، دلیلی بر بد بودن جلیلی نمیشه. چون با این نگاه، غیر از حداد، بقیه کاندیداها دارای طرفداران و اطرافیان نامناسب تری هستند. برخی ها حمایت آمریکایی ها رو دارند. برخی ها حنایت ضد انقلاب و بی بی سی رو دارند. در اطراف برخی دیگر انسان های با تفکرات غربی که معتقد به اصالت اقتصاد و فرهنگ اسلامی نیستند وجود دارد.
تازه تفکر جلیلی با این هایی که نام بردید فرق میکند.
اما نکته مهم اینه که چرا الان فقط دو بحث مهم در انتخابات وجود دارد. یه عده میگن طرفدار جلیلی هستیم و یه عده دیگه میگن مخالف جلیلی هستیم. گویی انتخابات بین 7 کاندیدا نیست. بلکه بحث بر سر رأی دادن یا ندادن به جلیلیه. همین نشون میده که ایشون شانس زیادی دارند و تونسته نظر عده زیادی از مردم رو جلب کنه. (1423607) (alef-15)
 
ظرفیت
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۹:۳۳:۴۴
کی گفته برنامه نداره؟ میخواه ظرفیت ها رو ظرفیتی کنه و ظرفیت های بی ظرفیت رو تبدیل به ظرفیت کنه ! ! ! ! ! ! ! ! (1423741) (alef-15)
 
علی
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۰:۰۰:۴۸
بنازم به جلیلی که نیامده همه رو ترسونده (1421318) (alef-4)
 
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۳:۱۰:۴۶
این هم منطق طرفداران جلیلی
این تحلیل ها بسیار جالب و پر محتوا بود، به جای به کار بردن این جملات شعاری اگر میتوانید جواب بدهید (1422204) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۷:۳۸:۱۸
به فرض اینکه مطلب غیرمنصفانه فوق را هم تایید کنیم حجت شرعی برای رای به جلیلی اینست که از بقیه کاندیداها برتر است. (1423369) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۶:۲۲:۳۶
بله میترسم از بدتر شدن همه چیز میترسم
به عنوان یک زن میترسم همیشه در همه بحرانها بار ما سنگین تره (1422983) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۶:۳۰:۵۷
اعتراف میکم که واقعا ترسیده ام.
چون می دانم با آمدن جلیلی که می داند هیچ تسلطی بر اقتصاد و فرهنگ ندارد و مثل احمدی نژاد با لجبازی وارد میدان شده است، آن کورسوی امید هم از بین می رود.و عواقب چنین ورودی، صد برابر شدن مشکلات مردم و کشور است.

حالا شما نمی ترسی!!! لابد در این 8 سال موقعیت خاصی داشتی که آب توی دلت تکان نخورده و دنیا برایت گل وبلبل بوده!
خوش به حالت! (1423036) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۶:۳۱:۴۶
ترساندن هنر نیست، هیتلر هم مظهر ترس برای جهانیان بود! (1423043) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۶:۳۶:۰۷
واقعاً هر کسی عقل داشته باشه از تصور روزی که جلیلی رییس جمهور شده باشه به خودش می لرزه. (1423071) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۶:۴۷:۲۸
قطعا انسان عاقل و متدین از اتفاقی که باعث ضرر و زیان بیهوده شود می ترسد. (1423128) (alef-15)
 
علی
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۷:۱۸:۱۲
باید هم بترسیم مگه کم بلا سرمون امده . ادم مار گزیده از ریسمون سیاه و سفید هم می ترسه (1423277) (alef-15)
 
محمدجعفر
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۷:۲۱:۰۵
آره ترسیدیم که مملکت و اسلام و ایران رو نابود کنه با بی تجربگی خودش و تندروی اطرافیانش (1423288) (alef-15)
 
Hassan
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۸:۱۸:۴۸
وقتی احمدی نزاد هم اومد انتقاد بزرگان را به حساب ترسیدن انها از احمدی نزاد گذاشتید
ایا هنوز هم اینگونه فکر میکنید ؟! (1423528) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۹:۱۸:۰۸
آخه اینم ترس داره.
داریم جلوی ضرر رو میگیریم. (1423703) (alef-6)
 
علی حسینی
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۹:۳۴:۳۰
بله که ملت ترسیدن، «احمدی نژاد» خاطره وحشتناکی بر ذهن مردم به جای گذاشته و فکر نمی‌کنم ترس ملت بی‌مورد باشه. انشاالله دست جبهه پایداری از قدرت قطع میشه. (1423743) (alef-15)
 
عماد
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۲۰:۳۱:۳۰
مگه با ملت ایران دشمنی داری که از ترسیدونشون خوشحالی میکنی؟ (1423938) (alef-15)
 
رضا
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۲۰:۵۰:۳۷
همین نازیدن شما باعث شد که که امروز مردم روز شماری میکنند برای اتمتم این 8 سال (1423995) (alef-15)
 
نوید
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۲۱:۱۲:۲۰
فرار به جلو توسط طرفداران افراط! (1424054) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۰:۰۶:۵۳
عالي بود ... كاش اين مطالب رو همه مي خوندن ... همه ي اينايي كه سينه چاك مي كنن و خودشون تكه تكه مي كنن واسه ايشون ... (1421358) (alef-4)
 
عالی تر
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۸:۵۶:۴۷
سلام
ای کاش عالی ترش رو هم می نوشتید تا بدانیم سایر کاندیداها چه کارهایی کرده اند؟ مگر آقای روحانی جز همین سابقه آقای جلیلی جای دیگری کار اجرایی دارد؟ مگر آقای ولایتی جز سیاست خارجی جای دیگر کار اجرایی داشته؟ مگر آقای محسن رضایی به جز جنگ و مجمع تشخیص کار اجرایی دیگری داشته؟ مگر آقای عارف به جز معاون اولی کار اجرایی مهم دیگری داشته به خصوص در سیاست خارجی؟ مگر دکتر قالیباف جز در نیروی انتظامی و شهرداری کاراجرایی داشته به خصوص سیاست خارجی؟ واقعا استدلال خیلی عالی بود که به ما بفهمانید تعصبی مطلب نوشتن یعنی چه؟ یعنی ندیدن اشکال وارد شده در مورد تمامی کاندیداها! (1423635) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۰:۰۷:۰۹
نظام و ملت نیاز به ارامش دارند تفسیر شما درست است. (1421359) (alef-4)
 
آرامش
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۹:۱۵:۲۷
سلام
دوستانی در زمان جنگ نظامی دنبال آرامش بودند که کم از دشمن نبودند و خون به دل امام کردند گویا امام دنبال آرامش ملت نبود و امام را عامل جنگ می دانستند نه صدام.
امروز هم دوستانی دیگر دنبال آرامش می گردند و گویا ما جنگ اقتصادی را شروع کردیم! بله مکتب ما جنگ مکتب را شروع کرده است اما این دشمن ماست که به دلیل ضعف مکتبی، جنگ را در میادین نظامی و اقتصادی و سیاسی و فرهنگی و ... را شروع نموده است. ولی جز با یاد خدا دل آرام نمی گیرد.
حال دنبال آرامش باش! (1423698) (alef-15)
 
ناشناس
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۰:۱۴:۴۵
یک سوال : اگر جلیلی رای نیاورد معنایش این است که مردم از روند مذکرات هسته ای ناراضی اند! (1421407) (alef-4)
 
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۳:۱۱:۴۶
بسیار نکته جالبی بود
به همین دلیل ورود ایشان به انتخابات اشتباه بود (1422208) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۰:۱۶:۲۰
شما اصلا رای نده!! (1421415) (alef-4)
 
d
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۷:۲۰:۱۴
ما رای می دهیم ولی نه به جلیلی بلکه به کسی که لیاقت ریاست جمهوری را داشته باشد. (1423287) (alef-15)
 
مصطفی13
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۰:۱۷:۳۷
پس به حداد رای بده (1421423) (alef-4)
 
علي
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۰:۱۷:۴۸
خدا امواتت را رحمت كندشهيري.
مقاله خوبي بود. مستدل ودرست .
من در اين دوره بيش از آنكه برايم مهم باشد كي راي بياورد مهم است كه كي راي نياورد.
زيرا ايشان سرنوشتي شبيه احمدي نژاد دارد. گو آنكه توانائي هاي او را هم ندارد. (1421424) (alef-4)
 
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۰:۲۲:۳۴
احسنت بر شما (1421455) (alef-4)
 
علی
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۰:۲۷:۰۴
دوست عزیز نقد بسیار منصفانه ای ارائه نمودید. امیدوارم سایرین نیز به آن توجه نمایند. (1421474) (alef-4)
 
هیوا
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۰:۲۸:۳۱
تبریک میگم عالی بود تحلیل خوب و منطقی
واقعاً طرفداران آقای جلیلی از چه چیز او دفاع میکنند ؟ چه ویژگی بارزی در او دیده اند جز اینکه بی تجربه و نیازموده است و با هر تیمی کار کند مطیع و فرمانبردار میشود چون توانایی مدیریت ندارد
امیدوارم کناره گیری کند هزینه کمتری هم برای خود هم برای حامیانش دارد
چون اطمینان دارم هر کسی که به آینده خود و این مملکت بیندیشد به او رای نخواهد داد. (1421486) (alef-4)
 
امیرحسین
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۰:۲۹:۴۳
اشتباه نوشته تان بسیار است...
یک اشتباه فاحش تان این است که رای تان را با نتیجه اش تفسیر می کنید
ما تکلیفی داریم که به آن عمل می کنیم با توکل به خدا
درباره ی حجت شرعی که فرمودید هم امیدوارم جوابی برای امام و شهدا داشته باشید. خصوصا شهدای هسته ای عزیزمان. از این آقایان سازشکار، حجت شرعی درست نمی شود (1421497) (alef-4)
 
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۲:۲۵:۲۳
شما خوبی برادر عزیر شما خوبی... (1422008) (alef-10)
 
امیرخان
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۷:۰۴:۳۸
خود شما بگو ، اگر شهدا الان جلوت اومدن ، گفتن " چرا ! " به آقای جلیلی رای دادی ، چه جوابی داری ؟ (1423220) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۷:۳۸:۳۸
عزیز دلم شهدای هسته ای هم که در دوران سعید خان جلیلی به شهادت رسیدند!!!

والا بلا اگر حضرت مولا " امام حسین (ع)" امام شیعیان بودند، برادر بزگتر ایشون مولا " امام حسن (ع)" هم از امامان شیعه هستند که در شرایط متفاوت به دلیل منافع بالاتر به گونه ای متفاوت برخورد کردند...که ولله هر دو بهترین تصمیم و عمل رو داشتند ولاغیر (1423370) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۹:۳۹:۴۶
برادر بزرگوار،

درست است که ما مکلف به انجام تکلیف هستیم؛ اما بخشی از این وظیفه‎مان هم پیدا کردن تکلیفِ درست است. پیدا کردن کاندیدای اصلح دقیقا وظیفه است. کاندیدایی که اسلامیت و جمهوریت و کیان نظام اسلامی بخاطر بی‎تجربه‎گی اش تهدید نشود. کاندیدایی که از تمام ظرفیت نظام (این هم مردم هستند هم دیپلمات‎های کهنه‎کار، هم حتی اصلاح‎طلبان) بتواند استفاده بکند؛ البته در راستای اهداف نظام.

حرف بسیار است؛ اما اگر شش سال دیگر این آقای جلیلیِ شما بعد از کلی آزمون و خطا متوجه شد که بسیاری از آنچه امروز می‎گوید در اجرا با مشکلات و پیچیدگی روبروست؛ خسته شد و او هم دست دوستی به سمت آمریکا دراز کرد باز می‎خواهید بگویید او منجرف شده است؟؟؟
اصلا هنر شما این است که یک امتحان پس نداده (در کارزار مدیریت کلان کشور نه ریاست یک شورا یا ....) را بیاورید بعد از مدتی (اصلا شش سال) خدای نکرده به مردم بگویید اشتباه کردیم!!!! شما خیلی مهم نیستید اما ملت ایران و نظام اسلامی با این آزمون و خطا فرسوده می‎شود. (1423759) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۲۱:۲۸:۲۹
کدام تکلیف ؟بلا نصبت شما خوارج هم به تکلیف عمل کردن اتفاقا بعد از پیامبر ص هم خیلیها به تکلیف عمل کردن و نتیجه اش چی شد ؟ تکلیفی که در آن حق نباشد تحجر است . خداوند قرآن را حق قرار داد و شاخص های حق را هم معرفی کرد و به ما عقل و حق انتخاب داد که در مسیر تکلیف گرایی گمراه نشویم (1424089) (alef-15)
 
سید محمدحسین
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۰:۳۱:۳۰
سلام علیکم برادر با انصلف. تمام برنامه های دکتر جلیلی با جزئیات در سایت masir1357.com موجود است. برادر حواستون باشه ایرادی رو که اهل ثقیفه به اما علی و اسمه بن زید گرفتند شما به دکتر سعید جلیلی نگیرید. ایشان تنها کاندیدایی در صرار کشور هستند که عده ای از علمای اعلام به صورت رسمی و صریح و مشخص از او به عنوان کاندیدای اصلح یادکردند. علامه مصباح با موضع گیری های شفاف خود در سال 88 نشان عمار رهبر را عطا کردند. عمار رهبر هم اکنون تمام قد پشت کاندیدای اصلح ایستاده. اگر شما مسلمانید بدانید به گفته ی علامه مصباح اولین ملاک برای انتخاب دغدغه ی دین و دین داری است.
باز هم هشدار میدهم با بهانه های عمر وابوبکر درباره ی اسامه از ایستادن پشت سر اصلح شانه خالی نکنیدو.
والسلام. (1421512) (alef-4)
 
شهاب
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۳:۰۹:۴۳
شما هم خودتون رو مسخره کردید یا ملت ایران (1422199) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۳:۳۶:۳۰
از همان حمایت 4 سال پیش علامه و نتایج الان می توانم تصمیم بگیرم که به جلیلی رای ندهم (1422323) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۶:۲۳:۴۶
"علامه مصباح" و دیگه کیا؟ من که آیت الله جوادی آملی رو به تقوا و دانش و پرهیز و سلامت نفس می شناسم و ایشون از کس دیگه ای حمایت می کنه. پس این دلیل نمیشه برادر. "علامه مصباح" از احمدی نژاد هم حمایت کرد و تا چند روز قبل، از نظر ایشون زیر آسمون خدا اصلح تر از لنکرانی کسی نبود. (1422991) (alef-15)
 
استاد دانشگاه
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۶:۳۰:۳۳
آقای مصباح حفظه الله در مسایل عقلی و فلسفه ید طولایی دارند ولی در مسایل سیاسی کارشناس خوبی نیستند در ضمن شما قول معصوم را با سخن آقای مصباح مقایسه میکنید؟؟؟ (1423033) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۶:۳۳:۵۲
اتفاقا چون آیت الله مصباح از ایشان حمایت کردند، من به جلیلی رأی نمی دهم.
مگر چندبار باید یک اشتباه به این بزرگی و در حد فاجعه را تکرار کرد؟ (1423051) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۶:۳۶:۳۰
ایشون یک بار اصلح معرفی کردن، ملت به خاک سیاه نشست عزیز!
ما یه آدم عادی رو قبول داریم، اصلح و صالح و مصلح نخواستیم! (1423073) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۶:۴۷:۰۶
اما نظر جامعتين كه بر جناب دكتر ولايتي است (1423127) (alef-15)
 
امیر علی
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۶:۵۲:۱۵
موضع گیری هشت و چهار سال قبل عمار(!) و انتخاب اصلح ایشون رو هم دیدیم و نتیجه امروزش رو هم با تمام وجود داریم حس میکنیم!
کاش هنگام زدن حرف های بی منطق از دین مایه نمیذاشتید. با این کارها همین اعتقادات نصفه نیمه مذهبی رو هم از این ملت میگیرید... (1423152) (alef-15)
 
مهدی
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۸:۱۳:۱۸
جناب علامه از اقای احمدی نژاد هم حمایت کردند .اما چه شد؟ یادتون نره که جناب علامه تا چند وقت پیش بینی و بین الله بین زمین و اسمان اصلح تر از لنکرانی ندیده بودند . (1423496) (alef-15)
 
الهام
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۸:۲۶:۴۱
سلام علیکم ،آقا انصاف درسته انصلف.سراسر درسته نه صرار......... (1423554) (alef-15)
 
نا شناس
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۸:۳۸:۱۳
این دوستان تا کم می اورند همه چیز چه درست و چه غلط را با صدر اسلام مقایسه کرده و می خواهند نظر خود را به دیگران تحمیل کنند (1423584) (alef-15)
 
بهزاد
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۸:۵۹:۴۴
همچین میگی آقای مصباح انگار نه انگار ایشان آقای احمد نزاد را در دامن این انقلاب گذاشتند (1423643) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۹:۳۰:۵۵
با این نوع نظزات وحشت جان ادم می گیره خدارحم کنه (1423732) (alef-15)
 
علی
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۲۰:۱۹:۱۰
اتفاقا همین حمایت علامه مصباح از آقای جلیلی دلیل لازم و کافی برای رای ندادن به ایشان است (1423907) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۲۰:۳۷:۱۳
آقا سید فراموش نکن که ۸ سال پیش هم همه همین حرف رو درباره آقای احمدی نژاد گفتن اشتباه ۸ سال و ۴ سال پیش رو تکرار نکنید (1423956) (alef-15)
 
عباس
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۲۱:۴۷:۰۵
اجازه بدید داغ معرفی آخرین اصلح توسط عمارتان خوب بشه ، تا توصیه بعدی را بپذیریم. (1424126) (alef-15)
 
با نام
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۰:۳۱:۴۱
دیپلمات انقلابی فکر نکنم به رای شما نیازی داشته باشه! (1421514) (alef-4)
 
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۶:۴۸:۴۵
يك انقلابي واقعي بايد بتواند مشكلات انقلاب را با ديپلماسي قوي حل كند نه اينكه هروقت برود مذاكره وبرگردد يك تحريم به تحريمهاي كشور اضافه شود و فقط شعار بدهد (1423133) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۶:۵۰:۱۶
اگر ديپلمات انقلابي بودن به شعار دادن و اضافه كردن تحريمها باشد كه من هم خوب بلدم هم شعار بدهم هم كاري كنم كه تحريمها صد چندان بيشتر شود پس حتما من انقلابي ترم بنابراين به من راي بده (1423141) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۸:۲۲:۴۲
این ایراد بزرگیه که یک کاندید انقلابی به تایید و رای مردم نیازی نداشته باشه .
لطفا خود زنی نکنید.این همان بداخلاقی دوره اقای احمدی نژاد است . (1423538) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۰:۳۲:۳۰
بحث حجت شرعی نیست شما هیچ حجت شرعی نداری که به جلیلی رای بدهی اما این حجت شرعی است که اگر فقط نیم درصد بلکه کمتر هم در گفته خود شک کنی یا اشتباه کرده باشی یا خدای ناکردصادق نبوده باشی آنوقت باید جواب این تخریبها را بدهی همانطور که میگویید شما نمیدانید میتواند یا نه پس لزومی به تحمیل نظر خود به دیگران ندارید البته رویه الف تخریب جلیلی بوده است خدا را شاهد میگیرم که تا الان نامزد دیگری غیر از جلیلی را برای رای دادن انتخاب کرده ام اما این روش الف اصلا درست نیست (1421518) (alef-4)
 
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۹:۳۵:۰۸
انتخابات و رای دادن یک عمل سیاسی است و نیازی به حجت شرعی نیست... (1423744) (alef-15)
 
علی
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۲۱:۲۲:۳۷
سفسطه شما آشکار است.این مقاله هیچ کجایش تخریب نداشت.
این یعنی دروغ هم به سفسطه شما اضافه شده.
با احترام (1424074) (alef-15)
 
نادر
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۰:۳۳:۰۶
اقای جلیلی که درد مردم رو درک نمی کنه . فشاری که از تحریم ها بر دوش مردم مخصوصا طبقه ضعیف وارد شده درک نمی کنه فقط عشق می کنم با خانم اشتون مذاکره کنه و قطع نامه صدتا یه غاز صادر کنه که حتی مصرف داخلی هم نداره !
حواسش نیست که تحریم های یه طرفه و دو طرفه و ان طرفه چه بلایی سر مردم و اقتصاد و صنعت ایران وارد می کنه !

(( اقای الف می دونم که چاپ نمی کنی )) (1421523) (alef-4)
 
با سواد
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۹:۰۴:۰۰
سلام
واقعا تحریم ها مشکل برای مردم فقیر ایجاد کرده! پس چرا همین فقرا دنبال جلیلی می دوند! یا مشکل برای پولدارها ایجاد کرده که همه جا به تخریب جلیلی می پردازند!؟ (1423658) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۰:۳۳:۱۷
بسیار وزین وجالب بود حرف دل من وخیلی هاست! (1421524) (alef-4)
 
العبد
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۰:۳۳:۵۱
حالا جنابعالی بفرمایید بقیه کاندیداهای محترم چه عملکردی داشته اند؟
روحانی که مثل آقای جلیلی است با این تفاوت که آقای جلیلی حداقل با توجه به شناخت و ارتباطی که امروز دارد به روز تر هستند .آقای قالیباف در کارهای اجرایی و انتظامی کارنامه خوبی دارند اما باز هم در مسایل سیاسی و اقتصادی و بهداشتی و کشاورزی و .... مثل همه کاندیدها که فقط در یک یا دو زمینه اطلاعاتی دارند دارای زمینه قبلی نیستند.
و باقی کاندیداها باز به همین صورت که فقط در بعضی از مسائل دارای اطلاعات هستند.
در مورد وزارت خانه هم انصافا آدمهای ناشناخته بهتر عمل کردند یا شناخته شده؟ مثلا عملکرد فتاح بهتر بود یا وزرای قبلی؟ عملکرد وزیر کنونی مسکن و شهرسازی بهتر است یا آقای سعیدی کیای با وزارت چندین ساله؟ عملکرد وزارت ارتباطات در سال 84 تا 88 با حضور سلیمانی که ما را از شر صف و قرعه کشی موبایل و اینترنت دایلاپ راحت کرد بهتر بود یا وزارت آقای عارف؟
پس مهم این است که شخص اولا آدم باتقوایی باشد که این باعث عدم فساد و باندبازی و طلم به مردم می شود. باعث می شود که ملاک انتخاب وزرا تعهد و تخصص باشد نه هم حزب بودن
حال شما جواب دهید؟
چرا امثال آمریکا و غربی ها و بی بی سی از آمدن جلیلی که به نظر شما برای کشور مفید نیست ناراحت می شوند؟ حتما آمریکا خواهان پیشرفت ایران و اسلام است!!! (1421533) (alef-4)
 
l
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۶:۱۸:۲۵
درود بر شما عزیز گل نوشتی. (1422949) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۶:۲۶:۰۸
اگه ملاک شما خوشحالی و ناراحتی بی بی سی باشه که باید یه راست برید به قالیباف رأی بدید! (1423006) (alef-15)
 
علی
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۲۱:۳۷:۳۸
عبد جان
واقعا به حرفی که زدی اعتقاد داری یا فقط به هر قیمتی می خواهی نظرت را بقبولانی؟
واقعا فرمانده پدافند دوران جنگ،نایب رییس مجلس،دبیر امنیت ملی و مذاکره کننده ای که به نسبت بلا را از سر کشور دور کرد(روحانی) با دبیر شورای امنیت ملی که سابقه مدیریت اش به وزارت خارجه ختم می شود و در کارنامه اش جز بیانیه خواندن به جای مذاکره ندارد(جلیلی) این دو مثل هم هستند؟
اون آمریکا و بی بی سی اینا رو هم که می گذارم به حساب شوخ طبعی شما (1424110) (alef-15)
 
جوینده ی هدایت
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۰:۳۸:۱۸
بسیار غیر منصفانه و حتی از روی عناد، سخن گفته اید و انتقادات شما، مغالطاتی است که از مقدمات فاسده تشکیل شدهاست. علاوه براینکه اگر دقت کرده باشید بیشتر مطالبی که گفتید به دیگر کاندیداها بنحو قویتر مرتبط است. همچنین سابقه هایی که چیزی جز عناوین دهان پُر کن و ژست مدیریتی که هرگز آثار مفید و کارآمدی نداشته، بالیدن و ذکر آنها هم هیچ ارزشی ندارد، علاوه براینکه همین نحوه گفتمان شما و اشکالاتی که مطرح کردید را خُلفا أهل سنت و طرفدارانشان به پیامبر(ص) و منتخب پیامبر(ص) - یعنی اُسامه که فرمانده لشکر بود - وارد می کردند.
البته درمقابل تک تک إدعاهای شما پاسخ محکمی دارم که البته مشغله کاری فراوان این اجازه را به من نمی دهد و این موجز و اندک را کافی برای طلب کنندگان واقعیت می دانم.
التماس دعا. (1421556) (alef-4)
 
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۶:۵۰:۲۵
به نظر من مطلب بسیار منطقی بود اقای جلیلی بدرد ریاست جمهوری نمیخوره.... (1423143) (alef-15)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۷:۰۵:۰۰
اسامه بن زید در چند عملیات جنگی ازطرف پیامبر به فرماندهی جنگی انتخاب شد . نمونه آن پاکسازی سرزمینهای یهودیان بعد از غزوه خیبر بود که وی اشتباها مسلمانی را به جای یک یهودی کشت و سپس از گناهش توبه کرد . پدر او نیز زید بن حارثه فرمانده بزرگ سپاه اسلام بود که در سال نهم هجرت در غزوه موته به شهادت رسید . عرض این است که پیامبر همینطور یک جوان خام را برای فرماندهی سپاه اسلام آن هم در نبرد با دشمن سر سختی چون غسانیان انتخاب نکرد بلکه او سابقه فرماندهی در جنگها را داشت و در این ماموریتها به شایستگی عمل کرده بود ... حالا این موضوع چه ربطی به اقای جلیلی دارد که تابحال هیچ کار اجرایی انجام نداده و مناسب ریاست بر راس دستگاه اجرا نیست .خواهشا پای پیامبر را به ماجرای آقای جلیلی باز نکنید و از دین خدا برای ایشان مایه نگذارید . (1423222) (alef-15)
 
نادر
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۰:۳۸:۳۲
احسنت!عالی بود
واقعیت ها را با مثال و دلیل گفتی بدون اینکه افراط تفریط کنی (1421558) (alef-4)
 
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۰:۳۸:۵۱
چرا تخریب؟ نشانه‌های پیروزی جلیلی داره آشکار میشه! (1421559) (alef-4)
 
دانش آموز
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۰:۳۹:۵۷
روزی بود عاشق تو بودم از دستت خیلی راضی بودم اما تو بعد شیطونی کردی !!! (1421561) (alef-4)
 
Rainy Friday
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۰:۴۱:۴۷
سلام دوست عزیز

پس با این حساب شما باید رای سفید بندازید ، چون هیچکس برنامه خودشو اعلام نکرد ، و فقط اهداف رو گفت ...

سایت محترم الف ! تخریب سعید جلیلی دیگه بسه ... (1421568) (alef-4)
 
حسین
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۰:۴۱:۵۶
واقعا تحلیل منطقی و زیبایی است. بنده هم با اینکه در صداقت و درستی آقای جلیلی شک ندارم ولی قطعا ایشان برای ریاست جمهوری شایسته نیست. با آرمان گرایی واقعا نمی شود کشور را اداره کرد بلکه باید واقع بین شد. (1421569) (alef-4)
 
مهرداد
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۰:۴۲:۰۷
من فکر کنم ولایتی بهترین صحبت رو راجع به ایشون کرد اینکه ا"ه ما تو همه مذاکراتا بشینیمو فقط بگیم نه و خلاصه مرغ یه با داره باشیم روز به روز بدبخت تر میشیم.این شکل مذاکره مال زمانی که شما تو اوج قدرت باشیم و گرنه با این وضع معیشتو اوضاع خیلی عالی صنعت و ... این طرز تفکر فقط مارو بدبخت تر می کنه.نمونه بارزشم کره شمالیه اونم خیلی سخت رو موضعش وایساده ولی به مردمش چی رسیده؟ نمیدونم. (1421573) (alef-4)
 
امین
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۰:۴۴:۴۸
مملکت را به دستش بدیم خرابش میکند. (1421589) (alef-4)
 
نويد
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۱:۰۴:۰۸
نكته طلايي نوشته پاراگراف آخر آن است:
- فقط نيم ساعت در مورد جليلي حرف بزنيد...

مشكل اينجاست كه متاسفانه خود آقاي جليلي هم باورش شده كه توان اداره اجرايي كشور را دارد، صد حيف اگر گذشته و آينده خويش را تباه مطامع جريان پايداري بدهد ، آنهاكه احمدي نژاد را تا عرش بالا بردند و بعد با سر به زمين كوبيدند!
همانها كه كيلو كيلو هندوانه بغل احمدي نژاد دادن و باعث بوجود آمدن حس فوق بشري در وي شدند و در آخر داستان او را منحرف و ... خواندند.
جليلي اگر يك ساعت وقت بگذارد و آرشيو رجانيوز را مروري اجمالي كند، داستان آينده سياسي خود را بوضوح خواهد ديد. (1421670) (alef-4)
 
نظرآزاد
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۲۰:۳۱:۰۹
اگر در جا میزنیم و 8سال رابه سختی سپری کردیم و قراره با حضور آقای جلیلی همان تجارب تلخ رییس جمهور دولت نهم و دهم روباز هم تجربه کنیم پس گناهش رو به گردن دشمنان انقلاب نیندازیم . بهتره با شجاعت نیم ساعت توی آیینه به خودمان نگاه کنیم (1423937) (alef-15)
 
احسان
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۱:۰۹:۱۸
به سفسطه بازی نوشتت کاری ندارم می خوام ببینم حالا اگه یه نفر یه مقاله در مورد فقط 1% از لجن پراکنی و سیاه نمایی های اصطلاح طلبان و ناکارامدی های مدیریت روحانی بنویسه چاپش می کنید؟

این کارهای شما همش از سر اسطیصال و ترس شماست. نمی دونم ایشون انتخاب میشن یا نه ولی انشاءالله کسی انتخاب بشه که تو کارنامه خودش و حزبش ترس و دلشاد کردن دشمن های خارجی نباشه (1421689) (alef-4)
 
ایرانی 2
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۲۲:۰۲:۱۴
بنده خدا شما هنوز نمیدونی استیصال درسته اونوقت تز میدی (1424172) (alef-15)
 
علی
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۱:۱۶:۰۱
با سلام
برادر گرامی امثال ادم هایی که نام بردید مثل رسایی،... چرا مصالح ملت و کشور را در نظر نمی گیرند و با سرنوشت مردم بازی می کنند (1421718) (alef-4)
 
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۱:۱۶:۰۴
عالی بود. خوشمان آمد (1421719) (alef-4)
 
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۱:۲۰:۲۸
شجاعانه
از جون کی مایه گذاشته ؟

ملکی (1421736) (alef-4)
 
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۱:۲۱:۱۴
گلی به گوشه ی جمالت!
احسنت تو میگی نیم ساعت من میگم 1 ساعت اما نه کلی گویی!
برا انقلاب و جنگ وکشور زحمت کشیده خیلی هم ولایتمدار همه درست ،عضوی از جونشم داده درست ولی واقعا دلیلی میشه برای توانایی اداره یه کشور در همه ی هوزه ها؟ (1421738) (alef-4)
 
اميررضا
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۱:۲۹:۲۳
باور كنيد هيچ حجت شرعي اي براي راي به جليلي وجود ندارد و دليل اين همه اصرار ستاد وي به انتسابش به رهبري فقط به همين دليل است كه هيچ شاخصه ديگري ندارد هرچند كه برخي ديگر از كانديداها به اندازه سن جليلي همراه رهبري بوده اند... لذا بهيچوجه به وي راي نخواهم داد.
گزينه صالح مقبول را دكتر قاليباف ميدانيم، فقط. (1421775) (alef-4)
 
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۱:۴۱:۵۸
تو فیلم مختار دیالوگی که داشت که الان خیلی صدق میکنه در مورد آقای جلیلی و همفکر هاش.
کم بلا و شکستی شیعه از دوستی خاله خرسها ندیده
متاسفانه دوستی همین خاله بیش از دشمنان نظام به اون صدمه میزنه (1421830) (alef-4)
 
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۱:۴۲:۱۹
آقا الف کاش بجای راه انداختن ستاد تبلیغاتی قالیباف تحلیل های منطبق با واقع رو در سایتتون درج میکردید
ان شا الله با حضور همه جانبه پای صندوقهای رای خون تازه ای در کالبد انقلاب اسلامی جاری و دشمنان را نا امید میکنیم
چرا جلیلی؟
چون از منازعات بی پایان احمدی نژاد با قالیباف خسته شده ایم و اگر قالیباف رای بیاورد آنچه در این 8 سال کشیده است را تلافی میکند و کشور باز هم رود آرامش را نخواهد دید
چون از بازیهای هاشمی خسته شده ایم و اگر ولایتی رای بیاورد مطمئنا از عناصر اصلی دولتش وزرای هاشمی رفسنجانی خواهند بود چنان که در مناظره با دفاع از روحانی این را نشان داد و بی بی سی هم به حق او را برنده مناظره دانست (1421832) (alef-4)
 
فرشيد
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۱:۵۱:۲۳
جالب بود . آفرين . اقا مهدي اگه كانديد مي شدي من يكي راي مي دادم . (1421872) (alef-4)
 
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۱:۵۱:۳۰
الف جان آیا سابقه کار در تمام این عرصه هایی که در این مقاله ذکر شد را در قالیباف سراغ داشتید که در یک مقاله دیگر که اصطلاحا از یادداشت های بینندگان بوده به تبلیغ قالیباف پرداخته اید؟؟؟؟؟ (1421873) (alef-4)
 
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۹:۰۹:۰۰
بیچاره الف
دچار کهولت سن شدی
دلم برام می سوزه
ای کاش عاقل بودی
داری خود زنی می کنی با این دست نوشته جاتت
شاید دیگه سر نزنم... (1423684) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۱:۵۲:۱۷
من به ایشون رای نمی دم نه به خاطر این که رسانه های غربی دارن مثلا خرابش میکنن که البته احتملا خودشون از این موضوع خوشحالن منم نمیدونم او بیاد چه اتفاقی برای مشکلات داخل کشور میفته اصلا چیزی حل می شه مملکت رو با شعار نمیشه اداره کرد ورگرنه احمدی نژاد از همه قهار تر بود. (1421877) (alef-4)
 
m
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۱:۵۵:۵۱
دمت گرم یکی متل احمدی نژاد ازش در میاد وای به حالمون . فقط ولایتی میتونه کشور به ارامش برسون (1421888) (alef-4)
 
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۲:۰۴:۵۷
فرض کنید جلیلی وحداد انصراف دهند به کی رای بدهیم به عارف وروحانی با آن سابقه که نمی شود رای داد رضایی هم که سیاه نمایی هایش وقوم گرایی هایش کمتر از رد صلاحیتش نیست . غرضی هم بنده خدا امیدی نداره ولایتی هم که در این چند مناظره خودش را نسان داد وعقبه اش را خراب کرد قالیباف هم کمی به هاشمی متمایل است حالا توضیه شما چیست ؟
من در گذشته وعملکرد و سخنان کاندیداها دقت کردم و به اطرافیان آنها نگریستم .((جلیلی و حداد)) را برتر دیدم زیرا از روش(( هدف وسیله را توجیه می کند)) استفاده نکردند و نسبت به سایر کاندیدا ها به معیار های انقلاب نزدیک ترند و غرب از پیروزیشان بیشتر وحشت دارد دکتر حداد شانس موفقیت ندارد واز طرفی دراین برهه از زمان که دشمنان داخلی به کمک استکبار جهانی با اهرم تحریم و گرانی بدنبال انتقام از مقاومت ملت ایران هستند کارایی دکتر جلیلی را بیشتر می دانم انتخاب سایر کاندیدا ها غرب را در فشار بر ملت تشویق می کند چون آنرا نتیجه تحریم می داند علیرغم احترام به انتخاب هر ایرانی اگر به اصول اسلامی واصول امام ورهبری رجوع کنیم وبه معیار ها رای دهیم انتخاب اصلح را انجام داده ایم . (1421926) (alef-4)
 
علی
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۳:۲۵:۲۹
دوست عزیز متاسفم شمایی که دم از دین میزنی ازنظر شرعی باید بر کسی که می خواهی رای بدهی دلیل بیاوری تخریب دیگری جایز نیست. (1422275) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۶:۴۱:۱۳
درود نحن ابنا الدلیل ... (1423105) (alef-15)
 
مسعود
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۲۱:۰۱:۱۹
این همه میگین غرب از پیروزیشان وحشت دارند ، باور بفرمایید ما هم وحشت داریم. نگران اینده نظام و مملکت و ملتیم.
من یک مسلمانم.
من یک شیعه ام.
من یک ولایتی هستم.
قلبا بسیجی هستم.

من کاسه داغ تر از اش هم نیستم.
رهبری گفتند به هیچکس نظری ندارند.

مهم نیست به کی رای میدم.
برای کاندیدای خودم هم تبلیغ نمی کنم.

فقط امیدوارم جلیلی رای نیاره. نگرانم و شب و روز به این اینده نامعلوم فکر میکنم. (1424020) (alef-15)
 
اميرعلي
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۲:۲۹:۴۵
عالي بود . درود به شرفت . ايكاش همه معقول و منطقي بيانديشند و واقعا اثرات راي اي كه ميدهند را بسنجند (1422023) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۲:۵۱:۱۶
امیدوارم این روشنگری ها تاثیرش را زودتر بگذارد وگرنه خدا می داند انتخاب این تیم بی برنامه چه خسارات جبران ناپذیر خواهد داشت (1422111) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۲:۵۴:۴۶
اگر حجت شرعی برای رأی دادن به جلیلی به دست نیاورده اید اما به این نکته هم توجه کنید که قطعا حجت شرعی برای رأی ندادن به هفت نفر دیگه وجود داره (1422132) (alef-10)
 
بسیجی
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۲:۵۶:۳۷
موافقم
من که هر چی منتظر موندم آخرش ایشون حرفی از برنامه هاشون واسه حل مشکلات در هر زمینه ای ندادن....فقط تکرار حرفایه کلی...................!!!!!!!

البته ایشون آدم خوبی هستن
ولی مطمئنم که رئیس جمهور خوبی نخواهند بود.


(یه سایتی که طرفدار ایشونه میاد و دستایه یه کاندید دیگه رو به سخره میگیره و با این کار به عشایر توهین میکنه ...!!!!!!! آقای جلیلی چه طور میتونه عمل صالح رو در دولت پیاده سازی کنه !!!!!! ) (1422146) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۳:۱۵:۳۷
شما راي نده هيچ اتفاق خاصي نميافته ... كساني كه ميخواهند راي ميدهند ... (1422228) (alef-10)
 
lind
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۳:۲۶:۰۹
گاهي به جليلي ايراد مي گيرند كه چرا به جزئيات مسائل وارد مي شود و تفويض اختيار نمي كند، گاهي ايراد مي گيرند كه چرا خودش در جريان جزئيات امور نيست و راهكارهاي جزئي را نمي داند.

همانطور كه آقاي دكتر رضائيان (چهره ماندگار و استاد مسلم مديريت كشور) هم تاييد نموده است، رئيس جمهور بايد توان مديريت عالي داشته باشد و نيازي به تخصص جزئي در همه امور ندارد.
برنامه اقتصادي و مديريتي آقاي جليلي نيز روي سايتشان قابل دسترسي است (1422278) (alef-10)
 
مجید
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۳:۵۳:۲۲
,واقعا مطلب جامع و کاملی بود ای کاش تمام مردم این مطلب رو بخونن تا بازم بدست خودمون 8سال خودمون رو بدبخت کنی
ممنون از روشنگری تون (1422372) (alef-10)
 
مجتبی
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۴:۰۲:۰۱
اگر بحث حجت شرعی باشد و اقای جلیلی رو حذف کنیم! پس به کدوم نامزد دیگه رای بدیم؟؟ همون های که توی این مناظره بگم بگم راه انداخته بودند ؟ اقایون دیگه مگه چه برنامه جامعی دادن؟ (1422399) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۸:۴۹:۱۰
زیاد نگذشته ها،4 سال. بگم بگم کی خوبه کی بد؟ (1423621) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۹:۰۱:۳۷
4 سال پیش که این بگم بگم ها گل از رختن شکفته بود (1423651) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۶:۱۰:۱۹
آرامش = روحانی
تنش = جلیلی
خود دانید! (1422896) (alef-15)
 
انصاری
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۶:۱۶:۳۲
اگه شما در مورد دیگر کاندیدها به حجت شرعی رسیدی نخصوصا اقاس روحانی وعارف واگه یقین داریی اونها می تونندهمه این برنامه را که گفتی انجام بدن به دیگران هم بگوواگر هم این نوشتن ها برای کاستن از رای جلیلی هست که خدا کنه از نظر شرعی مجازات مشی در اون دنیا (1422941) (alef-15)
 
کریمی
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۶:۱۹:۱۰
اگه در مورد جناب دکتر جلیلی به حجت شرعی نرسیم پس حتما در مورد عارف وروحانی به حجت شرعی می رسیم لطفا به ما هم بگو چطور رسید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟>>>>>> (1422957) (alef-15)
 
نریمانی
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۶:۲۰:۵۸
حتما شما برای روحانی وعارف به حجت شرعی رسید چه کشف بزرگی کردی دنباله رو شجریان وفیلم های ماهواره ای (1422968) (alef-15)
 
امین
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۶:۲۳:۱۸
استدلالت خیلی قانع کننده بود! با تشکر! همان شش سالی که ایشان دبیر شورای عالی امنیت ملی بودند برای جواب به این سوال که چرا جلیلی اصلحترین هست کافیه. آقای جلیلی شش سال از نزدیک با مهمترین اسرار امنیتی و غیر امنیتی کشور سروکار داشته یعنی می دونه که چه چیزهایی در انتظار رییس جمهور خواهد بود. یادتون باشه که ایشون فقط یه مذاکره کننده نیست، بعد از رییس جمهور عالی ترین شخصیت اجرایی و امنیتی کشور بوده، اونهم شش سال. بهتر بود خودتان را به نوشتن این متن طلانی خسته نمی کردید. (1422988) (alef-15)
 
عبدالله
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۶:۳۶:۳۵
من موندم اونایی که انقدر از قالیباف حمایت میکنن و میگن قالیباف برنامه داره تا حالا چی گفته؟جز اینکه با شعار کار جهادی و کار کار کار فقط وعده داده؟تا حالا گفته که قرار چجوری توی 2 سال اقتصاد رو سر و سامون بده... فرق جلیلی با بقیه اینه که قول الکی نمیده چون براش رعایت اخلاق اسلامی مهمتره تا رای جمع کردن.
یا اصلا آقای رضایی میگه یارانه سبز میدم یارانه رو افزایش میدم شهرک پزشکی میسازم قطب کشاورزی ایجاد میکنم معافیت مالیاتی برای تولید کننده میذارم از همه مهمتر اقتصادمونو از تک محصولی بودن(نفت فروختن) خلاص میکنم...
یکی نیست بگه برادر آخه این همه کار احتیاج به پول داره!این همه رو از کجا میخای بیاری؟هر کدوم از این وعده ها برای یک دولت کافیه...
تازه هر کسم 1روز جبهه بوده از آشپز تا فرمانده دست پرورده آقا محسنه... (1423074) (alef-15)
 
Reza
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۶:۵۶:۴۱
اسولگری عاقل از یک سوراخ دو بار گزیده نمیشه، بیاین برین به روحانی رای بدین، مردم رو به فلاکت نندازین با این تحلیلای مقاومتی!! (1423180) (alef-15)
 
نامشخص
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۶:۵۷:۰۱
رای به جلیلی یک اشتباه استراتژیک و به ضرر نظام است. (1423184) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۷:۰۵:۱۹
سلام فقط دکتر روحانی (1423224) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۷:۰۷:۳۰
در مورد روحانی که یه نفر نوشته مثل جلیلی هست فقط بگویم 5 دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی فرمانده پدافند هوایی در زمان جنگ یا آشنایی با 5 زبان زنده دنیا رو هم جلیلی مثل روحانی داره؟ (1423232) (alef-15)
 
سعید
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۷:۱۸:۴۱
کاشکی حداقل صراحت وجسارت احمدی نژاد رو داشت
کسانی که از احمدی نژاد حمایت کردند دیدند نتیجه اش چه شد ؟ حالا چه تضمینی هست که جلیلی، احمدی نژاد ثانی نشود؟؟؟؟ دوباره حتمآ یه مشایی دیگه پیدا می کنید. یادش بخیر مرحوم بهشتی یک زمانی می گفت : ما عاشقان خدمتیم نه تشنگان قدرت. (1423280) (alef-15)
 
سید صادق
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۷:۲۴:۲۶
آقا چشم رای نمی دیم خیالتون راحت! آقا ما نیم نفهمیم، نادر طالب زاده هم نمی فهمه؟نبویان هم نمی فهمه؟ اون ساپورترای کارشناسش هم نمی فهمن؟
اگه این مطالبی که شما میگید وجود داشت و بقیه کاندیداها از جلیلی اصلح ترند و بالاترند چرا تو هیچکدوم از 3 مناظره نقدی متوجه جلیلی نشد....؟؟؟؟؟؟ (1423301) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۷:۲۶:۴۲
به وضوح روشنه که مملکت بعد از اینهمه افراط و تفریط به یک تعادل نیاز داره

همونطور که حضرت علی می فرمایند خیر الامور اوسطها

مسند ریاست جمهوری یک کشور 70 میلیونی جای کسب تجربه برای جوان ها نیست

فردی پخته و کارآزموده می طلبه (1423314) (alef-15)
 
ایرانی
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۷:۴۰:۵۲
من به جلیلی رای میدهم زیرا
آنقدر ریا و خودمحوری دیده ایم که یادمان رفته چهره انسانهای با تقوا معمولا پشت پرده خدماتشان باقی می ماند تا گمنام باقی بمانند.
شاید یادتان بیاید آن روز را که رهبر انقلاب با چه اضطرابی از بی تقوایی مسءولین در تخریب یکدیگر درمجلس سخن گفتند و تاکید کردند تقوا تقوا تقوا...
آن روز ما شمه ای از بی تقوایی در گفتار را دیدیم که چه طور سران قوه ها با یک کلام نیش دارهم از کوره در رفتند و هزینه های بالایی روی دست نظام ومردم گذاشتند؟
عزیزانی که می گویید چه ویژگی ای در آقای جلیلی دیده اید که می خواهید به او رای دهید ! چرا چشم بصیرتتان بسته شده ؟ آیا نمی بینید که در همین ابتدای کار که عرصه تنها عرصه حرف و شعار است تنها این مرد است که زبان خود را با احتیاط باز می کند ؟ هر حرفی که به زبانش می رسد برای تخریب رقیب و رای آوری خود نمی زند؟ آیا نمی بینید از خودش نمی گوید؟ بلکه از برنامه هایش حرف می زند ؟
بدانید کسی که از خدا می ترسد چنین دین بزرگی را به جان نمی خرد تا برای یک لحظه اش سالها در صحرای محشر جواب پس دهد.

ایراد از شما نیست . ما سالهاست که چنین افرادی را از یاد برده ایم .
شاید به خاطربی تقوایی فکری ما بود که وقتی دیدیم رییس جمهور فعلی آن طور سر میز مناظره بی پروایی می کند در کلام باز هم سفت و سخت از او دفاع کردیم.
اما این بار نشانه های بی تقوایی آنچنان آشکار شده که انسان متقی مشخص تر در نظر می آید .
گفت ادب از که آموختی .... (1423385) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۷:۴۱:۴۳
الف دست از تخریب جلیلی بردار.
کمی اخلاق سیاسی و تقوا را از جلیلی بیاموز.
جدای از اینکه او رپیس جمهور بشود یا نه خوب است سیاسیون ما کمی از او بیاموزند. (1423386) (alef-15)
 
منتقد قالیباف
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۷:۵۴:۳۴
سلام به نویسنده محترم این یادداشت که تا توانسته محترمانه حرف زده اما نتوانسته عصبانیت خود از اقبال روز افزون به دکتر جلیلی را پنهان کند.
چرا فردی که دو هفته است برای ریاست جمهوری آمده به رقیبی پرقدرت برای فردی که 12 سال است همه فکر و شب و روزش شده رسیدن به ریاست جمهوری تبدیل شده است.
دکتر قالیباف چه کارنامه ای درحوزه اقتصاد،سیاست و فرهنگ و سلامت دارند؟
دکتر قالیباف سال 84 چه کارنامه ای حتی درحوزه مدیریت بخشی داشت؟
پس چرا سردار احمدی مقدم دراین دوره کاندیدا نشد؟
دکتر قالیباف چه تضمینی بر اجرای طرح های اقتصادی اش میدهد؟
تنها تیم قویی که در این 12 سال اطراف دکتر قالیباف هستند تیم رسانه ای و مشاوران تبلیغاتی و مشاوران روانشناختی جهت آموزش نحوه نگاه به دوربین ولبخند های ناگهانی هستند.
اگر ملاک تونل، بزرگراه و خیابان است که زبانم لال کرباسچی اصلح تر است!
دوستان و عزیزان حامی دکتر قالیباف می دانم تجربه تلخ سقوط ناگهانی رای دکتر قالیباف در شب انتخابات 84 آنچنان دلهره شما را زیاد کرده که از تکرار آن واقعه هراسانید اما پیشنهادی به شما دارم توکل به خدا کنید خداوند خود خیر و صلاحتان را رقم خواهد زد.
الف عزیز حتما این نظر را منتشر خواهد کرد چون عدالت رسانه ای دارد (1423431) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۸:۰۵:۵۶
جلیلی در حد ریاست جمهوری نیست بین اینهایی که اومدن راضیم به رضایی (1423466) (alef-15)
 
شبستری
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۸:۱۴:۱۱
آنها که قول وزارت و سفارت و استانداری و معاون اولی از آقای جلیلی گرفته اند خوب میدانند که این ره که میروند به ترکستان است . (1423500) (alef-15)
 
سینا
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۸:۳۵:۱۶
آقای شهیری واقعا" حق مطلب را گفتی و هر چه توی دل من بود را بدرستی گفتی

از خواندن نوشته ات در مورد اقای جلیلی بسیار لذت بردم.

از شما بخاطر واقع بینی , منطقی بودن, راست گویی, حقیقت طلبی و صدق گفتار

و پاکی و درستی و حسن نیت در اندیشیدن بسیار متشکرم و برایتان دعای خیر

میکنم.

سینا (1423573) (alef-15)
 
مرتضی
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۸:۳۹:۳۲
آه !که چقدر دلم به درد می آید از اینهمه سطحی نگری وساده اندیشی! چرا دوستان با بصیرت ما درد حل مشکلات اساسی کشور ورفع مشکلات مردم را ندارند؟ آیا با آقای جلیلی می خواهند کشتی به گل نشسته ی احمدی نژاد را نجات دهند؟ جای کارآمدی، توانمندی، نشاط ،تجربه و....در انتخاب جلیلی کجاست؟ بنده که در این چند سال حتی جمله ای تایید یا تحسین آمیز از آقا نسبت به آقای جلیلی نشنیده ام اگر چه واقعا آقای جلیلی را دوست دارم.اما آیا درشیطنت شبکه های معاند در برجسته کردن جلیلی نباید شک کرد؟! آیا آنها خیرمان را می خواهند؟
گمان میکنم آنها بدشان نمی آید که ما بر لج آنها یک رئیس جمهور ضعیف وغیر کارآمد انتخاب کنیم وبیشتر در مشکلات ناشی از تحریم دست وپا بزنیم!
اینگونه نیست؟! (1423590) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۹:۱۸:۰۸
من به حداد رای میدم چون انصراف داد. (1423702) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۹:۲۴:۴۸
سلام . یک سوال مگه میشه انتظار داشت رییس جمهور در همه موارد کارشناس باشه . در ضمن ایشان دکترای سیاست دارن ... (1423715) (alef-15)
 
سیاوش
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۹:۵۱:۲۱
مقاله بسیر خوب و استخوانداری است. منطق دارد. شعار نمی دهد. من به نویسنده تبریک می گویم و برای اندیشه و قلمش دعا می کنم. (1423804) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۹:۵۱:۴۳
این که آقای جلیلی دستگیری ریگی رو به نام خودش تموم کنه و حاصل عملکرد خودش بدونه هم حتما از سر اخلاص ایشونه!
بعد از دیدن مستند دومش دلایل محکمتری دارم برای رای ندادن بهش
اینقدر مایه گذاشتن از رهبر واقعا تاسف آور بود. (1423807) (alef-15)
 
ب پ ت ث ......
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۹:۵۱:۴۴
سلام جناب شهیری:
1- برادر من این جور که شما می گویید از این به بعد فقط اونهایی که یا شهردار تهران بوده اند و یا وزیر و یا رئیس جمهور صادق می توانند رئیس جمهور شوند. پس مجلس بدبخت داشت قانون درستی تصویب می کرد. حالا اگر جلیلی جوان کم نام سابقه ی اجرایی ندارد بقیه چی. از این متنی که نوشتید معلوم است که طرفدار قالیبافید. حالا اجرا در شهرداری می شود دلیل که فرهنگ و دیپلماسی خارجی و آموزش و کشاورزی همه یک شود.
2- مطلبی که انگار همه ی شما با این ایرادهای سطحی به جلیلی فراموش کرده اید ایرادات عمیقی که پیرامون تفکرات قالیباف وجود دارد است. چطور ایده ی دولت توسعه گرا با شاخصه هایی که داخل کتاب هایش مطرح است و یا دیپلماسی خارجی اش را توجیه می کنید. چطور ایرادی که آقای جلیلی در مناظره ی سوم به برنامه ی ایشان گرفت قابل توجیه است.
2- به نظر می رسد شما از ترس این که توی چاله نیفتید دارید با مخ می افتید توی چاه. ما اگر به جلیلی رای ندهیم برویم به قالیبافی رای بدهیم که الگوی توسعه ی اسلامی را کوالالامپور می داند. بقیه هم که ایرادات اجرایی دارند البته به غیر از غرضی
3- اگر صحبت ها و برنامه های دکتر جلیلی را بخوانید متوجه می شوید که ایشان دیدگاه های اجرایی درستی برای مدیریت دولت دارند. در ضمن من مبلغ ایشان هستم و حاضرم ساعت ها در جزئیات همان گونه که کرده ام برای ایشان تبلیغ و حسن بشمارم.
همانگونه که ساعت ها از تبلیغات ملیاردی و تفکرات و ... قالیباف بگویم و ردش کنم. کسی که در کتاب هایش می گوید قلبا معتقد به دموکراسی است و حرف از جامعه ی مدنی و مدرن شدن می زند معلوم است تفکراتش از کجا منشا میگیرد. کسی که در مقالاتش توسعه را از زبان كلمن و نيكسون و هانتینگتون تعریف می کند زمین تا آسمان با گفتمان پیشرفت فاصله دارد.
5- مقام معظم رهبری در سفر خراسان شمالی در مورد این گونه افراد تعبیر خاصی داشتند و فرمودند كه در برخی از افراد "سکولاریسم پنهان" وجود دارد. یعنی در مقام عمل با آن چیزی که باورشان هست، فرق می کنند. اینان درباره دین و اعتقادات دینی صحبت های خیلی خوبی هم می کنند، اما پای عمل که می رسد، پاسخ و راهکار مناسب موضوع را از مبانی دینی دریافت نمی کنند. شاید واقعا سوءنیتی هم نداشته باشند، اما چون گرفتار روزمرگی هستیم پس تصمیم عاجل و عموما سکولار گرفته می شود!
"پنهان سکولاریست ها" الگوهای توسعه و پیشرفتی که مبانی کارهایشان قرار می دهند و به مردم و جامعه معرفی می کنند، نسبتی با باورها و اعتقادات دینی شان ندارد. اگر ریشه سخنان بسیاری از کسانی که در عرصه حکومت یا اجتماعات ما صاحب نظر و تریبون نیز هستند، واکاوی کنیم، این نوع نگاه را می بینیم. متاسفانه به دلایلی جند از جمله نسخه و کپی آماده و راحت الحلقوم بودن! به صورت یک بیماری واگیردار به افراد و موضوعات مختلف به سرعت سرایت می کند.
6- این ساده اندیشیست که جلیلی را کنار بگذاریم به امثال قالیباف رای بدهیم و بعد که رای آورد نذر کنیم که ما را به جامعه ی مدنی (لیبرالیستی) نرساند (1423808) (alef-15)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۲۰:۰۱:۱۷
سلام :مباحثی که ارائه کردید نشان از دغدغه شماست اما باید گفت شما پیرامون آقای دکتر کم اطلاع ویا بی اطلاع هستید لطفا قضاوت تسریع نکنید و با منطق و استدلال و بررسی دقیق ارائه ایشان نظردهید. در جایی شما افراط و تفریط را نهی می کنید اما در نطق تان در دام آن قرار دارید. باید به شناخت انتخاب اصلح کمک کرد نه با استدلالات سطحی فردی را زیر سوال برد.
یا زهرا (1423862) (alef-15)
 
a.a
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۲۰:۰۴:۰۴
از شما تشکر میکنم که مثل بعضی در باره این مرد انقلابی بی دلیل ادعا نمی کنیم اما در دلیل های شما چند مشکل هست.
1- در سایت سعید جلیلی مفصلا درباره ی او و کار های او مطلب اورده شده است. جزوات مختلف و مصاحبه های مختلف
2- بعضی افراطی گری ها و عدم خرد جمعی و حاشیه سازی ها ربطی به او ندارد. مثلا خود ایشان به ستادهایشان گفته اند که مثلا تکتوکرات بودن قالیباف را دیگر به زبان نیاورند و انتقاد نکنند. بله برای شما باشد ثابت شود که او حاشیه ساز نیست.
3- گفتمان انقلاب اسلامی به حرف و شعار نیست. اولا حضرت آقا فرمودند به شعار هادقت شود ثانیا شما به من کسی را نشان دهید که جاری کردن گفتمان انقلاب اسلامی را در جامعه هدف خود قرار داده سپس انتقاد کنید که معلوم نیست عملی کند یا نه. آن یکی ها هیچ عملیاتی نمی کنند زیرا اگر دغدغه ی آنها بود حتما شاه بیت شعار های خود قرار می دادند. آقای ولایتی خلاف حرف حضرت آقا سخن می گویند از دیگران چه انتظار.
4- دوستان دست اند کار سایت الف انتقاد هایی به یکی از مقالات شما در وبلاگ وارد کرده ام که اگر در سایت خود منتشر کنید متشکر میشوم.
www.faryad14.persianblog.ir (1423872) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۲۰:۱۷:۵۱
حجت شرعی داری دروغ سر هم کنی برای نامزدی که از عمق جان نسبت بهش کینه داری؟!
فقط برای رای دادن حجت شرعی میخوای؟!
برای نوشتن حجت شرعی نیاز نداری؟!
دارم اون روزی رو میبینم که برای این بی تقوایی که داری تو نشتنت خرج میکنی باید جواب بدی و حجت شرعی ارائه بدی!!

تقوا
تقوا
تقوا (1423903) (alef-15)
 
الی
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۲۰:۲۶:۴۵
به مورد هفت جریان دیگری هم از دیروز توسط جلیلی افزوده شد و آن جریان تردیـــــد است!
جل الخالق! (1423928) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۲۰:۳۷:۲۴
من نگرانم روحاني راي بياورد ، شما نگرانيد جليلي راي بياورد . ديگري نگران است قاليباف راي بياورد... خوب انتخابات يعني همين . به هر كس كه فكر ميكنين اصلح است راي بدين. ولي در نهايت همه بايد به نتيجه انتخابات تمكين كنند نه اينكه با سنگ اندازي ها جلوي حركت نظام رو بگيرند. (1423957) (alef-15)
 
لاله
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۲۰:۴۴:۱۹
مصباح احمدی نژادم اصلاح می دونست (1423977) (alef-15)
 
ابی ایکس
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۲۰:۵۱:۴۰
جلیلی هم کارش بیسته کاش بعداز انتخابات از هم فاصله نگیرند و هر کی برد با اون همکاری بکنند همه. قالیباف هم خوبه (1423998) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۲۱:۱۶:۴۴
متاسفانه امروز شاهد برنامه از شبکه اول بودم با عنوان همه با هم که سرتاسر برنامه بصورت غیر مستقیم به تبلیغ جلیلی می پرداخت! با کلید واژه مقاومت کلی بازی کردند و در مصاحبه های مختلف سعی داشتند تا مصاحبه شونده رو در راستای واژه مقاومت هدایت کنند و رای دهندگان را ترقیب به انتخاب کسی می کردند که مقاوم باشد!!! (1424063) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۲۱:۱۷:۴۲
سیاست الف دفاع از قالیباف, تخریب جلیلی, با صلاح طلبها هم کاری نداره. چون فهمیده که اکثریت آرا مال اصولگرایانه و سعی در جلب آرای اصولگرایان به طرف قالیباف داره (1424066) (alef-15)
 
شیدا
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۲۱:۴۹:۰۶
مرحبا
دهنت گلاب
آفرین
حرف دل پردرد من رو زدید،که عاجز شدم از بس که اطرافیانم رو هدایت کردم که این برادر انقلابی توانی برای اداره کشور ندارد!کار اجرایی نکرده،کارنامه و برنامه ندارد
الان دیگر وقت آزمون و خطا نیست
اما
گوش اگر گوش آنهاو ناله اگر ناله من
آنکه البته به جایی نرسد فریاد است (1424131) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۲۱:۵۳:۰۰
تو رای نده
من به دیپلمات انقلابی حتما رای خواهم داد (1424147) (alef-15)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.