نظر منتشر شده
۱۱۳
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 197898
توکلی:
هاشمی نقل قولش درباره سوریه را محکم تکذیب کند
بخش داخلی الف، 15 شهریور 92
تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۳۵
نماینده مردم تهران در مجلس در واکنش به سخنان منتسب به هاشمی درباره سوریه گفت: موضع گیری آقای هاشمی از حیث امنیت ملی یک خطای فاحش است، لازم است ایشان هر چه زودتر سخنان منسوب به خود را شخصا و محکم تکذیب کند.
 
احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مهر، در واکنش به سخنان منتسب به آیت الله هاشمی در مورد سوریه گفت: در مسئله هسته ای و حمله احتمالی آمریکا،سخنان آقای هاشمی بسیار عجیب و غیرقابل باور بود. بحث سوریه و استفاده از بمب شیمیایی یقینا از مسائل امنیتی است و مسائل امنیت ملی در همه نظام های سیاسی در دنیا به صورت کاملا متمرکز مدیریت می شود.
 
توکلی با بیان این که اطلاعات و مسائل امنیتی در دنیا به صورت متمرکز جمع آوری و تحلیل و در نهایت تصمیم گیری می شود، ادامه داد: در ارکان حکومت مدیران ارشد و مسئولین باید بیش از هر کسی نسبت به این موضوع حساسیت به خرج دهند و موضع گیری در حوزه مسائل امنیت ملی را با توجه به تصمیم شورای عالی امنیت ملی اتخاذ کنند.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم و ارتباط آن با مسائل امنیتی گفت: اهمیت این موضوع تا آنجاست که خداوند متعال در آیه 83 سوره نساء با تاکید بسیار زیادی دستور می دهد هر نوع خبری که درباره مسائل امنیت ملی مطرح می شود به مرکز حکومت ارجاع شود.
 
وی به تاکید اصل 176 قانون اساسی به موضوع امنیت ملی اشاره کرد و گفت: در آن جا بحث بر سر سیاست های امنیتی و دفاعی است و گفته می شود سیاست های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی در سایه سیاست های امنیتی تدوین و ترسیم شود. در همه جای دنیا نیز مسائل و منافع کشورها تابع مسائل امنیتی واکنش نشان داده شده است.
 
توکلی به توضیح اصل 176 قانون اساسی پرداخت و گفت: این اصل تاکید دارد این شورای امنیت ملی است که برای حفظ تامین امنیت و حفظ تمامیت ارزی بایستی به صورت متمرکز و مستقل تصمیم گیری کند این اصل قانون را همه عقلا نیز تایید می کنند.
 
نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: حرف زدن در مورد مسائل امنیتی مخصوصا در میان سران، مسئولان عالی رتبه و ارکان حکومتی باید متناسب با تصمیم شورای امنیت ملی اتخاذ شود.
 
توکلی بحث های دانشگاهی و تحلیلی را خارج از این سلسله مراتب امنیتی دانست و گفت: البته طبیعی است برخی حرف ها، نوشته ها در صنف دانشگاه ها و برخی رسانه ها با تاکید بر آزادی بیان و ایجاد فضای نقد و بررسی مجزا از این موضوع است اما مسئولان حکومتی نمی توانند فارغ از این اصل قانون اساسی و تاکید عقلا رفتار کنند.
 
نماینده مردم تهران در مجلس سخنان منتسب به هاشمی درباره سوریه را بسیار تعجب بر انگیز خواند و گفت: خیلی عجیب است آقای هاشمی به عنوان سیاست مداری با سابقه، پیر و کارکشته به این اصل مهم توجه نکنند و حرفی بزنند که دولت امریکا آن را بهانه کرده و بخواهد به سوریه حمله کند و مسلمانان را به خاک و خون بکشد.
 
وی با بیان این که دلم نمی خواهد باور کنم این سخنان از آقای هاشمی درباره سوریه صحت دارد، ادامه داد: امیدوارم ایشان شخصا این مسئله را تکذیب کند و گرنه ما باید نظرمان را درموردشان تغییر دهیم، مهم این است که ما هم نظر با آمریکا نباشیم.
 
توکلی ادامه داد: چنانچه به فرض محال این سخنان و خبر درست باشد که خبر و تحلیل من این است که غلط است، آنگاه هم نوا شدن با آمریکایی ها یک اثر دارد و آن هم کشته شدن مردم بی گناه و از بین رفتن کشور سوریه به عنوان کشور حامی مقاومت است.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که آمریکایی ها گفتند قصدشان از حمله حذف اسد نیست، ادامه داد: آمریکایی ها گفته اند قصدشان تنبیه اسد است این به معنای آن است که می خواهند نقاط مهم این کشور را از بین برده و به کشتار مردم بپردازند. همچنین می خواهند جبهه مقاومت شکسته شود و بعد از آن سراغ حزب الله عراق و سراغ ما بیایند.
 
توکلی با اشاره به این که آمریکا می خواهد با این نوع رفتار حاکم مطلق منطقه شود افزود: در حالی که خودشان تندترین جنایت ها و شنیع ترین آدم کشی ها را انجام می‌دهند و از جائر ترین حکومت ها حمایت می کنند حالا مدعی اصلاح و تنبیه دولت مردمی سوریه شده اند.
 
وی سپس به سخنان هاشمی اشاره کرد و گفت: موضع گیری آقای هاشمی فارغ از این که از حیث امنیت ملی یک خطای فاحش است مقدمه جنایتی بزرگ در کشور سوریه می شود و کمک می کند امریکا خود را به عنوان مصلح منطقه مطرح و این طور نشان دهد حق دارد در مورد اینکه چه کسی را تنبیه یا تشویق کند  تصمیم بگیرد.
 
نماینده مردم تهران در مجلس با بیان این که چنین اظهاراتی از یک مسئول عالی رتبه گناهی نابخشودنی است ادامه داد: حرف آقای هاشمی را از هر زاویه ای نگاه کنیم بسیار بعید است صحت داشته باشد ولی اگر خدای ناکرده صحت داشته باشد این خطا قابل گذشت نیست.
 
توکلی در پایان افزود: امیدواریم برداشت ما درست باشد و آقای هاشمی هر چه زودتر سخنان منسوب به خود را شخصا و محکم تکذیب کنند.
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۵ ۱۸:۴۱:۱۸
واقعا متاسفم آقای رفسنجانی نمیفهمه بعد سوریه نوبت ایران این دیگه چه جور رییس تشخیص مصلحت نظامی ایکاش حداقل کمی هم از جنایات تروریستها در بریدن سر شیعیان و مسیحیان سوریه و تجاوز به زنان و دختران و جهاد النکاح می گفت همه دنیا جمع شدن برای براندازی اسد فقط به دلیل اینکه در محور مقاومت کنار ایران ایستاده وگرنه اگه یشار اسد هم مثل شاه عربستان بود که کاری باهاش نداشتن از پول و تسلیحات و نیرو گرفته تا حتی فتواهای عجیب مثل جهادالنکاح رو فقط برای کمک رسوندن به تروریستهای سوریه دادن نتیجه نگرفتن حالا میخوان خودشون بعد دو سال حمایت از تروریستها حمله کنن و کار رو یکسره کنن لابد بعدشم به ایران با تهمت داشتن بمب اتمی میخوان حمله کنن اصلا نفس این عمل (حمله ) اشتباهه و اگه جلوش گرفته نشه بازم آمریکا همونطور که به عراق حمله کرد به سوریه و بعدشم به بهانه های واهی به ایران یا هر کشور دیگه ای که مخالفش باشه حمله می کنه (1620063) (alef-13)
 
ابوالحسن-ع
۱۳۹۲-۰۶-۱۵ ۲۰:۲۰:۰۶
جناب آقای دکتر توکلی با سلام و خدا قوت
همانطوری که دیگران حق ندارند عقاید شما برادرعزیز مبارزه را در مسائل سیاسی، اجتماعی ، بین المللی و...تخطئه نمایند .
چرا شما نظرات دیگران و فردی مانند آقای هاشمی سیاستمداروتحلیلگرموثر درعرصه بین المللی وداخلی را تحمل نمی نمایید و به خودتان حق می دهید برایشان خط مشی سیاسی ترسیم نمایید.!؟ (1620269) (alef-1)
 
کلاکج
۱۳۹۲-۰۶-۱۵ ۲۰:۴۹:۴۳
دوست عزیز این اظهار شما اصلا کامل نیست و فقط کمی از یک لیوان است نه حتی نیمی از آن. بشار اسد اگر در داخل کشور مخالف نداشت و مردم خودش پشتش بودند هیچ قدرت خارجی هیچ کاری تا کنون نمی توانست بکند. (1620324) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۵ ۲۰:۵۸:۳۵
در این شرایط حساس که صهیونیست‌های جهانخوار علیه ملت مظلوم سوریه و دولت بشار اسد، تهدید به جنگ کرده‌اند لازم است جلوی آمریکا و اسرائیل بایستیم. از مواضع محکم آقای لاریجانی رئیس مجلس تشکر می‌کنم. از آقای روحانی و دولت هم می‌خواهیم به شدت موضع بگیرد.
برای آقای هاشمی هم متاسفم. البته مدتها است که از ایشان انتظاری ندارم. (1620345) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۵ ۲۱:۰۴:۳۸
اظهار نظر افراد مرتبط با فتنه 88 در هر سمتی دهن‌کجی به مردم است. (1620362) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۵ ۲۱:۰۸:۳۸
آقای هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از مردم بوشهر گفته است :"کسانی هستند که نمی‌خواهند عصر امام تکرار شود و امام بار دیگر سرلوحه برنامه‌ها قرار گیرد."
البته این سخن دقیقی است و حق با ایشان است. همان‌هایی که در فتنه 88 عکس حضرت امام(ره) را پاره کردند. همان‌ها که اعلام کردند امام باید به موزه تاریخ برود. همان‌ها که برخلاف نظر صریح امام در انتخابات 88 رأی مردم را نادیده گرفتند. آنها که با ادعای‌تقلب ‌ساز‌براندازی دشمنان بیرونی را کوک کردند و نتانیاهو آنان را بزرگترین سرمایه اسرائیل نامید و...
ولی همه اینها که امروزه از طرفداران آقای هاشمی هستند و تحت حمایت ایشان ،همان دیدگاههای ضد امام خمینی(ره) را دنبال می‌کنند.
با این حساب چگونه آقای رفسنجانی انتظار دارد که مردم حرف ایشان را باور کنند؟! (1620371) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۵ ۲۱:۰۹:۵۱
وقتی دولت و مردم مظلوم سوریه تحت ظلم و جنایت از سوی آمریکا و اسرائیل قرار گرفته‌اند و دو سال است که تلفات می‌دهند چه معنایی دارد که فردی مثل آقای هاشمی‌رفسنجانی ادعاهای آمریکا علیه دولت سوریه را تکرار کند؟ (1620378) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۵ ۲۱:۱۸:۱۲
آقا قبول، از این ببعد هاشمی در مورد مسائل امنیتی اظهار نظر نکنه، ولی غیر هاشمی افراد دیگه هم مثل ائمه جمعه و ... هم نظر ندن خواهشا (1620399) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۵ ۲۲:۲۵:۴۶
نفس عمل حمله بله اشتباه ولی گرفتن جان انسان های که نمی تونند از خودشون دفاع کنند هم کار اشتباهی. وضعیت گنونی سوریه دو طرفه است هم تروریست ها و هم مخالفان. فرقی نمی کنه اصلا حمله شیمیای شده یا نه. اونجا بلخره تیراندازی میشه و انسان های هم در حال مردن هستند از هر دو طرف. خیلی ها سوریه رو ترک کردند. اینها رو نمیشه انکار کرد و باید اقدامی میشده. این که ایران و روسیه و چین اقدامی نمی کنند برای آرام شدن شرایط هم کم کاری خودشون. اگه بعد از سوریه حمله به ایران. ایران باید اقدامی برای آرام شدن سوریه می کرده نه با اصلحه بلکه با جلوگیری از جنگ از طرف هر دو گروه. اسد مدت زیادی که در حکومت نمیشه گفت بعد این همه سال همه ازش راضی هستند. مبارک هم همین وضعیت بود. این که یک نفر در قدرت باشه برای این همه سال مطمنن بی تاثیر نیست در مورد نا آرامی ها. امریکا رو میشه با سیاست مداری جلوی حمله اش رو گرفت به ایران نه با قلدری. جو جامعه آمریکا با جنگ مخالف. اوباما نمی خواد وارد جنگ طولانی بشه چون این موضوع به ضررش. این حرف که به ایران قرار حمله بشه تحلیل اشتباهی. ایران وقتی وارد جنگ با امریکا میشه که جامعه جهانی ازش حمایت کنه. به جای نگرانی از جنگ کمی هم به فکر مردم سوریه باشید. مردم سوریه از نظر سیاسی قدرتی در تعیین سرنوشت خودشون ندارند. شرایط حکومت به شکلیه که این وضعیت رو ایجاد کرده و اسد به دنبال اصلاح نبوده. خودش از شرایط موجود راضی بوده این رو نمیشه انکار کرد. ایران داره از سوریه حمایت می کنه و مجلس هم که اسرائیل رو تحدید کرده. این چه سیاست غلطی که مجلس کشور تحدید می کنه و اگه احتمال حمله رو میدن چرا خودش رو وارد جنگ با اسراییل و آمریکا می کنه. به جای آرام شدن منطقه دنبال گرم کردن آتیش جنگ و دبنال اینه که هدف رو از سوریه به ایران بکشه. خب این همه سیاست غلط هست تو کشور شما به آقای هاشمی گیر دادید که در مورد سوریه چی گفته. وضعیت سوریه بحرانی و فقط حمایت ایران از اسد چیزی رو پیش نمی بره. باید سوریه به شرایطی برگرده که هم مخالفان و هم طرفداران در کشورشون نظری داشته باشند و فقط اسد حاکم مطلق نباشه. کمی هم به جان انسان ها فکر کنید. حمله آمریکا خوب نیست ولی شرایط سوریه هم شرایط خوبی نیست از نظر داخلی.
خودتون میدونید خواستید سانسور کنید ولی حداقل کسی جواب بده چرا کشوری که ظاهرا قدرت ایران بهش وابسته است باید کشوری باشه که از نظر داخلی ثبات نداره. (1620566) (alef-13)
 
امير حسين سلطان/تهران
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۰۰:۰۸:۱۶
نفس استفاده از سلاح شيميايي محكوم است و به هر شكل ممكن بايد كاربرد سلاح شيميايي عليه مردم سوريه محكوم و مردود شمرده شود. به نظر اين حقير اصل مطلب را نبايد دستخوش مسائل جانبي و حاشيه اي ديگر كرد.جناب آقاي دكتر توكلي نيز شايسته است به صراحت و قويا اين استفاده از سلاح شيميايي را حالا توسط هر كس و گروهي كه بوده است را با شديد ترين الفاظ ممكن محكوم نمايند.شايد تعيين يك گروه حقيقت ياب بين المللي با قدرت لازم و كافي به نمايندگي از جامعه ملل بتواند حقيقت موضوع را روشن نمايد و از تكرار اينگونه جنايات آشكار بشري جلوگيري به عمل آيد. (1620790) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۰۰:۱۵:۲۵
من برای شما و با افکار اینچنینی متاسفم که اتفاقا با حمایت بی چون وچرا از سوریه هزینه های بیشتری رو به ایران تحمیل می کنید و پازل آمریکا رو پر می کنید.
همین تند روی ها در 8 سال گذشته بود که وضعیت ایران رو خراب تر کرد و امکان چانه زنی رو در معادلات سیاسی منطقه ای و بین المللی کمتر کرد. (1620815) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۰۰:۱۶:۳۸
کسی منکر خدمات آقای هاشمی نیست. عجرش با خدا
اما خواسته یا ناخواسته آب در آسیاب آمریکا و اسراییل ریختن خیلی خیانت آمیزه. من خواهش میکنم بازنشستگی خودشون رو اعلام کنن. کاری که باید 4 سال پیش انجام میدادن. زمانی که مشوق شورش بودند (1620817) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۰۱:۰۵:۱۱
ما همواره به این افتخار می کنیم که سیاست ما عین دیانت ماست و دیانت ما نیز عین سیاست ماست.قطعاً آقای هاشمی شخصیتی نیست که بدون دقت و توجه، در موضوعی با این اهمیت،در شرایط خاص منطقه،اظهار نظری متفاوت با دیگران نمایند.به نظر من دو فرضیه بعنوان دلیل اظهار نظر ایشان متصور است.نخست اینکه ایشان دلائل و مستندات قابل اتکائی دارند که مؤید اظهاراتشان است و واقعاً در دیدگاه خود به باور رسیده اند.بدیهی است که در چنین شرایطی از ایشان و از همه دینداران توقع است که براساس اصل دیانت ما عین سیاست ماست....عمل مرتکبین را تقبیح نمایند.زیرا بنا نیست از هر کار اشتباهی نیز با هر توجیهی دفاع گردد. فرض دوم این است که ایشان خواسته اند که با این اظهار نظر موضع ایران را در جنگ احتمالی آمریکا بر علیه سوریه تلطیف نمایند.هرچند که این اظهار نظر برایشان نیز هزینه داشته باشد.البته فرضیه های دیگری هم وجود دارد که دوستان عزیز در کامنت ها به آن اشاره نموده اند.آنچه غیر قابل باور است اینکه آقای هاشمی بدون در نظرگرفتن تبعات سخنان خود،اظهارنظری متفاوت با سایر مسئولان کشور بیان نمایند. (1620909) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۰۱:۳۵:۴۳
دوست عزیز! مطمئنا تا حالا کلیپهای صوتی زیادی شنیدی که تقلید صدای آقای رفسنجانی است. من شک ندارم که این هم یکی از آنهاست. (1620950) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۰۸:۱۲:۵۶
بعد از سوریه نوبت ایران نیست و نخواهد بود، اما چه نوبت ایران باشد یا نباشد، اظهار نظر رفسنجانی در خصوص مسأله ای اطلاع مشخصی ندارد و مقامات رسمی کشور معتقدند یک دروغ بزرگ است، صد در صد اشتباه است.
البته گذشته نشان میدهد که آقای رفسنجانی برای منافع مملکت ابایی از دروغ گفتن ندارد، اما اینجا منفعتی هم نیست.
به نظر می رسد کهولت در حال غلبه کردن بر کیاست است. (1621145) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۰۹:۳۴:۲۳
مطمئن باشيد ايشان بعنوان يكي از قوي ترين سياستمردان ايران بهتر از هركسي ميداند حركت بعدي چيست و فراز و نشيبها را ميشناسد و هر صحبتي نيز كه رد و بدل شود بمنظور شناخت ايشان از حركت بعدي است حال اينكه هيچ منبعي نيز صحبت را تاييد نكرده تكرار تاريخ است امير كبير زمانه را تخريب نكنيد (1621384) (alef-13)
 
بهلول
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۱۱:۱۷:۰۰
جناب دکتر توکلی عزیز
اولا هیچ اظهار نظر بنده را درج نکرده اید تا کنون ولی اشکالی ندارد چون برای بیننده ها نمی نویسم و بیشتر نظرم خود شما و دست اندرکاران سایت الف و بقیه برادران پشت صحنه است!
به هر حال اینکه آقای رفسنجانی و یا هر فرد دیگری که به عنوان رجل سیاسی در کشور شناخته شده است، حق اظهار نظر حتی مخالف با افکار و جهت دیگران را دارد.
و به همین دلیل هم هست که سیاستمداران برجسته همواره در برهه هایی حرفها و جهت گیریهایی کرده اند که شاید هضم آن برای خیلی ها مشکل بوده است. اصولا نخبگان جه در علم و چه در سیاست اینگونه اند که حرف و رفتار و تفکر انها با بقیه بسیرا متفاوت است و اکر همیشه قرار باشد عده ای بدلیل عدم هضم و درک مظالب انها به این افراد بگویند خاموش باشید، که جامعه و دنیا پیشرفت نمیکند. اگر ایشان با تجربه ای که دارد و هنوز به عقل سلیم ایشان واقف هستیم و سفیه نشده است لذا به نظر میرسد شما بهتر است، به جای امر و نهی ایشان، شما هم نظر مستقیم و کارشناسی خود را بیان کنید.
این به معنای طرفداری بنده از آقای رفسنجانی یا حزب و گروهی نیست. حرفم این است که در تمام کشورها در مورد مسائل مختلف اظهار نظرهای متفاوتی وجود دارد و نهایتا تصمیمی گرفته میشود و اجرا میشود. اما این اصل شما که همه باید یک حرف بزنن و هیچ کس نباید نظر مخالفش را بیان کند و تهدید امنیتی و ملی و .. است اینگونه نیست. به عنوان مثال، حتی کشورهای غربی و آمریکا هم که قصد حمله دارند به راحتی دیده میشود که در بین سیاستمداران انها نیز مخالف وجود دارد و به راحتی اعلام میکنند و هر س تحلیل خود را میدهد.
در کشور ایران اصلی به غلط باب شده و اینکه اگر همه یک حرف را بزنن مواضع یاران مستحکم خواهد بود! ولی اگر عمیق تر نگاه بیاندازدید اتفاقا وقتی در یک کشور آلترنیتیوهای متفاوتی باشد، در شرایط حساس برای مصلحت کشور بسیار بهتر است و کشور میتواند بدون تسلط خارجی بین دو گزینه خود سوئیچ کند.
درک این موضوع کمی نیاز به بصریت عمیق سیاسی و امنیتی دارد، که بسیاری از درک آن عاجز هستند.
به هر حال یادمان نرود که آنچه ما مثل روز روشن در سال 85 و 86 دیدیم و هشدار دادیم، خیلی ها تا هفت سال بعد هم به سختی درک کردند و عده ای هنوز هم درک نکرده و نخواهند کرد.
به جای دعوت و حمله رسانه ای و بعضا حمله فیزیکی به اشخاص برای بیان نظرشانف که البته طرف میفهمد که نظر را مجامع علمی بیان کند و یا در جلسات دوستانه و یا در یک سخنرانی عمومی، شاید اصلا هدفی دارد و سیگننالی میخاهد بدهد. دول خارجی کاملا فهیم هستند و فضای باز سیاسی و ذهن باز آنها دقیقا پیامها را دریافت میکند و میداند که موضع رسمی چیست و اظهار نظر سیاسی یک شخصیت چیست و....
کمی لطفا تامل بفرمایید. شما انسان منطقی هستید. (1621741) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۱۱:۲۳:۱۸
تند نرو زود قضاوت نکن (1621756) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۵ ۱۸:۴۲:۰۹
چیز جدیدی نیست هاشمی 4سال است که با نظام اسلامی زوایه گرفته است و دقیقا در پازل غرب بازی می کند (1620066) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۵ ۲۱:۰۵:۰۵
حال که هم آقای روحانی و اعضاء کابینه‌اش همگی اعتراف کرده‌اند که در انتخابات 88 تقلبی در کار نبوده و اردوکشی خیابانی خطا بوده است، وقت آن است که آخرین خطبه آقای هاشمی در نماز جمعه در ایجاد تردید در انتخابات و تایید ضمنی آشوب خیابانی آشوبگران مورد کالبدشکافی مجدد قرار بگیرد و از ایشان خواسته شود تردید‌آفرینی آن روز خود را جبران کند . (1620364) (alef-13)
 
ص
۱۳۹۲-۰۶-۱۵ ۲۲:۱۴:۴۲
من با اين نظر مخالف هستم . (1620542) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۰۹:۰۰:۴۷
آخه عاقل ها، چرا شماها هیچ وقت نمی گذارید یک راه در رو داشته باشیم؟؟؟
حالا مثلا هاشمی هم موضعش اونوری باشه منطقه خیلی عوض می شه.
در عوض می تونیم هر وقت که نیاز بود، برای حفظ ایران اون وری بازی کنیم.
دفاع ما از سوریه دفاع استراتژیکه. (1621271) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۵ ۱۸:۴۴:۴۷
باید با این گونه سخنان هاشمی برخورد جدی شود (1620073) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۵ ۱۸:۴۷:۰۰
چی بگیم؟ فقط متاسفم برای اقای هاشمی (1620079) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۰۹:۳۵:۴۲
براي خودت متاسف باش كه ايشان را نشناختي (1621389) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۵ ۱۸:۴۷:۰۰
خلع هاشمي از كليه سمتها بويژه از بودن در خبرگان رهبري و تشخيص مصلحت نظام واجب است. چطور ميتوان اين دو سمت كليدي را در دستان كسي گذاشت كه جز منافع دشمنان ايران و اسلام حرفي نمي زند؟!! (1620080) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۵ ۲۰:۴۶:۱۶
آقایی که ازخلع هاشمی ازکلیه سمتها ازجمله از سمت خبرگان رهبری سخن میگویی معلوم میشود سواد کافی نداری سمت نمایندگی خبرگان انتخابی است ونه انتصابی (1620318) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۰۹:۰۸:۵۱
ظاهرا فراموش كرديد نمايندگان خبرگان توسط ملت انتخاب ميشوند و اين مورد بسيار كوتاه فكري است كه كسي فكر كنيد اقاي هاشمي به ضرر ملت صحبتي كند ايشان چه قبل ازانقلاب چه بعد از ان از خود نيز براي انقلاب خرج كرده است (1621297) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۰۹:۳۷:۳۱
دور از انصاف است كه از هر فرصتي استفاده ميكنيد تا يك شخصيت انقلابي و يك سياستمدار بزرگ را تخريب كنيد بار ها بزرگان نظام گفتن اتحاد داخلي مهمتر است ولي كو گوش شنوا همش تخريب همش ..... (1621395) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۵ ۱۸:۴۷:۲۰
موضعگیری های این بابا منو یاد منتظری میندازه که هی به نفع ضد انقلاب موضع میگرفت تا کارش بجایی رسید که امام اون نامه تاریخی رو داد. دیر نیست اون روزی که اینم به عاقبت اون گرفتار بشه .
خدا هممون رو عاقبت بخیر کنه ان شاء الله (1620082) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۵ ۱۸:۴۷:۵۴
آقای توکلی گیر نده! شاید یه چیزی میدونه آخه انگار منابع اطلاعات اینها به خارجیها نزدیکتره! (1620083) (alef-13)
 
شبیه راز
۱۳۹۲-۰۶-۱۵ ۲۱:۴۹:۰۴
خصوصاً انگلیس و کانادا (1620479) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۱۰:۵۲:۱۶
لبته شايد ايشان اسنادي مبني بر حمله شيمياي دولت سوريه بر ضد مرم را دارند. از ايشان مي خواهيم كه اسنادشان را به كنگره آمريكا يا شخص اوباما بدهند تا سريعتر حمله صورت بگيرد و پس از حمله به سوريه هم به ايران حمله كنند و اولين خانه اي را هم ويران مي كنند خانه ... مي باشد (1621660) (alef-13)
 
بیگی
۱۳۹۲-۰۶-۱۵ ۱۹:۳۰:۰۴
تکذیب سخنان ایشان فقط میتواند خوراک داخلی داشته باشد مثل اعتراف به زور است و به هر حال بدون توجه به صحت یا عدم صحت آن, صرف وجود نوار میتواند یک برگ برنده در روز مبادا باشد. (1620185) (alef-13)
 
hootan
۱۳۹۲-۰۶-۱۵ ۱۹:۳۳:۲۳
بهتر است هاشمی از کسانیکه فایل صوتی دروغ علیه او ساخته اند شکایت کند و غرامت بگیرد (1620196) (alef-13)
 
یک نفر
۱۳۹۲-۰۶-۱۵ ۱۹:۴۱:۲۹
" چنین اظهاراتی از یک مسئول عالی رتبه گناهی نابخشودنی است " ، " این خطا قابل گذشت نیست " ...
آقای توکلی ایشان برای کسی تصمیم گیری نکرده اند، نظر شخصی خود را بیان کرده اند.
هاشمی را برنمی تابید، وای به حال یک فرد عادی اگر نظرش مطلوبتان نباشد! (1620206) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۰۹:۴۷:۳۵
این همه به حرفهای عموما درست احمدی نزاد گیر میدادید.

حالا شد «نظر شخصی»؟؟؟!!!

قابل توجه موافقان نظر قبلی: یک ذره ... انصاف (1621421) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۰۹:۴۹:۳۱
دوست عزیزم
ایشون هر نظری که در تریبون مطرح می کنند نظر شخصی شان نیست، نظر یک مسئول سطح بالای نظام است که پیامدهای خاص خودش را دارد. شما هم مثل اون آقایی فکر می کنید که معتقده نباید در این خصوص تفتیش عقاید کرد! (1621429) (alef-13)
 
مسعود
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۰۹:۴۹:۵۳
آيا نظر شخصي هاشمي كه رئيس مجلس بودن و رئيس جمهور نيز بودن و تمام دنيا مي شناسنش و رئيس تشخيص مصلحت نظام هم هست با فرد عادي جامعه فرقي نداره. آيا حرف هاشمي به منزله حرف نظام جمهوري اسلامي در مجامع جهاني محسوب نميشه.
آيا دوگانگي در حرف هاي نظام كه از طرف هاشمي ايجاد ميشه به ضرر جامعه در مجامع بين المللي نيست.
بر فرض محال هم كه بمب شيميايي از طرف اسد زده شده باشد و ما هم بودنيم، ما حتي به خاطر منافع خودمان هم كه شده نبايد جلوتر از ماموران سازمان ملل حرف بزنيم و آب تو آسياب دشمن بريزيم.
هر وقت گزارش آمد و اسد محكوم شد اون موقع موضع گيري بايد بشود
كمي تدبير بد نيست داشته باشيم تا چند سال بعد زير چكه هاي وهابي ها، سلفي ها يا آمريكايي ها عزتمون لگد مال نشه.
ما حتي يك موي گند فتنه گران را به تمام دنياي وهابي ها ، آمريكايي ها و اسرائيلي ها نمي دهيم تا عزت و ناموسمان زير دستان آنها به سخره گرفته بشه.
عقل هم خوب چيزي كه آدم رو از هلاكت نجات بده!!!! (1621431) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۱۰:۰۳:۴۳
این حرف شما هیچ منطقی ندارد.
زمانی که کسی سمتی دارد نمی تواند مثل یک شخص عادی رفتار کند اگر شما صحبت های آقای توکلی رو می خوندی متوجه می شدی که ایشون گفتند این بحث ها در فضای دانشگاهی و برای نقد مشکلی ندارد اما برای کسانی که در حاکمیت هستند قضیه متفاوته و باید در چارچوب قانون و مصالح کشور عمل کنند.
اگر ایشون می خواد نظر شخصیش رو بگه از تمام مسئولیت هاش استعفا بده و بره کنار بعد حرف بزنه!! (1621474) (alef-13)
 
الف ر
۱۳۹۲-۰۶-۱۵ ۱۹:۵۵:۳۴
جالب است رسيديم به نقطه اي كه ميخواهيم يكي از ممتاز ترين شخصيت مملكت تحكم اميز از اظهار نظرش برگرده صد البته به همه نقد وارداست نه اينكه نظرمان تحميل بكنيم (1620240) (alef-13)
 
هاشمی
۱۳۹۲-۰۶-۱۵ ۲۰:۲۲:۰۹
مشکل ما نبودن رسانه آزاد هست. وقتی تصویر هاشمی را سانسور می کنن این اتفاقات هم پیش میاد. چرا یک خبرنگار نمی ره از ایشون بپرسه و بعد هم تلویزیون به اصطلاح ملی(در اصل قبیله ای) پخش کنه. وقتی صداهای همه نظرهای مخالف را خاموش می کنید همین میشه.


شاید منظور ایشون یک چیز دیگه بوده. شایدم حق با ایشون باشه. به هر حال آقای هاشمی مرد زیرک و سیاست مداری هست و نمیاد به راحتی چهره اش را خراب کند. در مورد سوریه باید همه نظرها گفته بشه. ایشون هم نظرش را گفته. (1620274) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۶-۱۵ ۲۲:۱۹:۱۰
صحبت از امنیت ملی است، نه بازی های سیاسی.
نمی شود امنیت ملی را فدای مصلحت اندیشی ها کرد... (1620553) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۰۳:۵۹:۰۴
واقعا و بحق در بین مسوولان نظام امروز هاشمی بهترین است. مردی که کم حرف میزند اما حرفهایش از سر تدبیر است. احساساتی نیست و دشمن تراشی هم نمی کند. هاشمی امروز این است. خدا نگهدارش باشد. (1621040) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۱۰:۵۸:۴۸
می خوای تلویزیون یک پخش زنده با هاشمی بزاره و توش هاشمی بگه اسد باید از حکومت ساقط بشه بعد می دونی چی میشه اصلا پخش زنده نباشه برن مصاحبه رو ضبط کنن بعد دوباره هاشمی همین مواضع رو تکرار کند اون وقت تلویزیون باید صحبت ها رو پخش کنه یا نه! این کار تلویزیون به مصلحت آقای هاشمی است درضمن در مطبوعات اینقدر سینه چاک برای آقای هاشمی وجود دارد که در این یک هفته به راحتی هاشمی می تونست با اون ها مصاحبه نه و همه چیز رو انکار یا تکذیب یا تایید کنه اصولا آقای هاشمی همیشه نشان داده چه در زمان امام و چه حالا از انجام این کار ها لذت می برد (1621682) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۵ ۲۰:۲۳:۴۳
انشا الله كه آمريكا نتواند به سوريه حمله كند البته نه بخاطر بشار اسد بلكه بخاطر مردم مظلوم و ستمديده سوريه
اين كه امريكا هر نظري داد ما بايد خلاف نظر او بدهيم ديدگاه اشتباهي است ما بايد نظر مستقل خودمان را كه در درجه اول مبتني بر واقعيات ومنافع ملي مارا تامين نمايد داشته باشيم
اما با اين هم حمله به اقاي هاشمي اگر خداي نكرده معلوم شود كه حرف ايشان درست بوده آيا مي توانيد موضوع را از افكار عمومي جمع كنيد؟
پيشنهاد ميكنم بجاي مجبور كردن ايشان براي تكذيب، مدارك و مستندات وشواهد اين اظهار نظر از ايشان مورد سوال قرار بگيرد (1620279) (alef-13)
 
sdgds
۱۳۹۲-۰۶-۱۵ ۲۱:۱۲:۵۹
برادر من انگلیس برادر آمریکا به خاطر نبود مدارک متقن کشید کنار...معترضین به جنگ سوریه با دست های خونین به استقبال جان کری رفتند...بعد آیت الله مدرک از کجا اورده؟ (1620381) (alef-13)
 
ش ش
۱۳۹۲-۰۶-۱۵ ۲۰:۲۴:۳۱
در حال حاضر هيچ فرد وطن دوست وعاقلي حاضر نيست ازسنگر سوريه عقب نشيني كند جون در غير اين صورت تماميت ارضي كشور به خطر مي افتد .اگر اين پير ... چنين حرفي زده باشد(كه بعيد هم نيست به خاطر منافع شخصي خود وخانواده چنين هذيان هائي كرده) بايستي به اتهام خيانت به كشور محاكمه شود (1620281) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۰۵:۰۷:۱۰
چه بخواهيم چه نخواهيم اين سنگر از دو سال قبل در مسير سقوط حركت كرده، يا بايد در عمل و نه حرف براي حفظش كاري موثر انجام داد و بالطبع تبعات ان را نيز در نظر گرفت، يا بايد از ان فاصله گرفت و در راستاي شرايط اينده در جهت يافتن يا ساخت سنگري جديد تلاش كرد. و غير از اين هم گزينه سومي وجود ندارد. (1621053) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۰۹:۰۹:۵۲
سلام چرا پس از 35 سال اینقدر عامیانه تحلیل می کنیم اولا اگر اقای اسد از سلاح شیمیایی استفاده کرده که ایادفاع از ایشان از نظر شرع اسلام صحیح است یا خیر؟ایا سیاست دین را تعیین می کند و یا دین سیاست را و یا دین ابزار سیاسیون است. دوما چه کسی گفته سوریه دیوار دفاعی ایران است ایا در جنگ تحمیلی ما خودمان یک تنه نجنگیدیم و کشورهایی مثل سوریه و ترکیه و...کلاشی کرده و از ما به بهانه حمایت و تحویل کالا و...نفت مفت ومبالغ وحشتناکی در یافت نمودندو امروز ترکیه با ان روزها خوشگذرانی می کند و سالها اقای اسد هم همینطور؟ (1621299) (alef-13)
 
سلمان شکیبا
۱۳۹۲-۰۶-۱۵ ۲۰:۲۹:۴۷
هاشمی فرد بزرگی است و براحتی خطا نمی کند و مورد اعتماد ترین فرد است، که گفته تمام حرف های آمریکای جنایت کار غلط است و هرچه گفت ما باید مخالفش را بگوییم مثلا آمریکا هزار تا حرف غلط می زند اما ده تا حرف راست ندارد؟!
بنده به وجود هاشمی در نظام به خود می بالم و افتخار می کنم.
بدخواهان بدانند هاشمی زنده است چون نهضت زنده است. (1620285) (alef-13)
 
مرتضی م
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۰۸:۲۱:۰۵
بنده شخصا از هواداران آقای هاشمی هستم ،

ولی اگه ایشون این حرف رو واقعا زدند متاسفم به 3 دلیل:

1- اگه حتی واقعیت هم داشته باشه الان که قصد حمله وجود داره چرا گفتن

2- آیا آمریکا نیروی بی طرف و عادلی هست که نقش پلیس جهان رو داره بازی میکنه

3- ما آیا باید منتظر این جمله هم باشیم که "اسراییل توسط حزب الله و حماس مورد ظلم قرار گرفته "


همه اشتباه میکنن به جز معصومین


خدا به خیر کنه (1621166) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۰۸:۲۱:۵۶
چرا اينقدر به آقاي هاشمي گير مي دهيد اولا معلوم نيست فايل صوتي متعلق به آقاي هاشمي باشد ثانيا در جنگ هر اتفاقي ممكن است بيفتد ممكن است هركدام از طرفين درگير از سلاح شيميايي استفاده كرده باشد بهتر است اين سوالها را از سردار سليماني بپرسيم كه در سوريه چه گذشته است شايد سخنان منتسب به آقاي هاشمي را تاييد كند.ثالثا ماميت ارضي ايران هيچ ربطي به سوريه نداردو فقط از لحاظ اعتقادي با دولت سوريه همسو هستيم. (1621169) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۰۸:۵۷:۲۵
باش تا صبح دولتت بدمد. (1621261) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۵ ۲۰:۳۵:۰۹
پیش داوری سیاسی نکنید. شاید بیان این سخنان از سوی آقای هاشمی با هماهنگی نظام و برای دادن پیام سیاسی خاصی به بشار اسد بوده باشد تا او گمان نکند که از سوی ایران چک سفید دارد و می تواند به هر شکلی که خواست تصمیم بکیرد و بحران سازی کند.
به هر حال در عالم سیاست گاهی لازم است گوش دوستان را هم پیچاند تا هزینه بیهوده ایجاد نکنند.

آقای هاشمی را 34 سال است که می شناسیم و می دانیم حتی یک کلمه را بدون محاسبه و بدون دلیل نمی گویند.

البته تکذیب و تاییدهای متوالی هم می تواند برای گرفتن زهر پیام باشد ولی اصل ماجرا آن است که به برخی از متحدان گفته شود که پایشان را از گلیمشان درازتر نکنند و با عبور از خطهای قرمز تلاش نکنند تا ایران را هم به همراه خود وارد مهلکه کنند. (1620297) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۵ ۲۰:۳۶:۵۲
شهاب ۱۳۹۲-۰۶-۱۳ ۱۴:۱۸:۰۷
در فایل حرف بیموردی گفته نشده که تکذیب شود اتفاقا بیام حامل مواضع عاقلانه ای است که هم به بهبود روابط ایران با کشورهای منطقه کمک میکند وهم اینکه عملا بای ایران را از این در گیری که معلوم نیست چه ابعادی خواهد داشت کنار میکشدومردم سوریه هم می فهمند ما چک سفید امضا به رزیم اسد نداده ایم که او هر کار بکند ما از او حمایت کنیم. هاشمی سیاستمدار کار کشته ودور اندیشی است (1615311) (alef-1)
پاسخ به اين اظهار نظر۸۰ (1620300) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۵ ۲۰:۳۸:۱۴
اگر هاشمی نتواند به سیاستهای غلط بشار اسد انتقاد کند، دیگه چیزی از آزادی بیان تو این مملکت باقی نمونده (1616722) (alef-13)
پاسخ به اين اظهار نظر۱۲ (1620303) (alef-13)
 
لرستان
۱۳۹۲-۰۶-۱۵ ۲۰:۴۱:۲۳
نمیدانم شاید سنش زیاد شده و زبونم ... نمیدونه چی میگه. بابا اون از محسنت اون از فائزه ات اون از عفت خانومت بابا شما دیگه خیلی گاف میزنید. بس کنید تورا خدا . مردجنجالی ایران بس کن دیگه . خودت یه فتوا میدی .عفت خانوم یه فتوا. فاط وفازی و محسن و مهدی هریک یک فتوا میدید. (1620311) (alef-13)
 
لرستانی
۱۳۹۲-۰۶-۱۵ ۲۰:۴۵:۱۴
درود بر دکتر عزیز جناب توکلی توکلت بر خدا بابا دمت گرم ای عمار انقلاب .
این عمار ..... وظیفه ما دفاع از مظلوم است . ما شریک غم تمام مظلومین عالمیم. چه در سوریه چه در لبنان .غزه.میانمار. سارایوو. بحرین.مظلومین عالم امروزه مسلمانان هستند که دارند خود و فرزندان خردسالشون از دم تیغ و پاره های ترکش بمبها میگذرند.....این عمار... (1620315) (alef-13)
 
سعید
۱۳۹۲-۰۶-۱۵ ۲۱:۰۶:۴۷
آقای هاشمی این حرف ها را زده است چون اگر نزده بود صدا و سیما (که مطمئنا فیلم اون جلسه رو داره) فیلمشو پخش میکرد. (1620368) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۵ ۲۱:۲۳:۳۵
همه می دونیم دولت سوریه علیه ملتش از سلاح شیمیایی استفاده کرده ولی با توجه به سیاست کشور بهتر است هاشمی به طور شفاف تکذیب کند. (1620416) (alef-1)
 
علی
۱۳۹۲-۰۶-۱۵ ۲۱:۵۲:۳۸
سالها تلاش کردند هاشمی را کوچک کنند اما نشد. اگر خدا برای کسی بزرگی بخواهد همه عالم و آدم هم که جمع شوند این اتفاق نخواهد افتاد.
هاشمی مرد سیاست است او سوریه و مسائل منطقه را خوب می فهمد وضعیت ما در منطقه و جهان را نیز بخوبی واقف است. بی خود انگ و برچسب می زنید
این اقای رئیس الف هم بیخود گیر میدهد تحولات سریع است مواظب باشید عقب نیفتید (1620489) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۲-۰۶-۱۵ ۲۱:۵۵:۱۴
بسیار متاسفم از افرادی که اینقدر راحت قضاوت میکنن...واقعا ما اسممون مسلمونه یا ....
آقای هاشمی جوون امروز و دیروز نیست...مطمئنا از منو شما بیشتر واسه انقلاب زحمت کشیده و تو سیاست هم بیشتر بوده...لطفا قبل از نظر دادن به آخرتتون هم فکر کنید (1620499) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۵ ۲۱:۵۶:۳۳
ایران می گوید ستفاده از سلاح شیمیایی هنوز توسط بازرسان به اثبات نرسیده و امریکا بدون دلیل دولت سوریه را متهم می کند وما هم در همان حال معارضان سوری را متهم میکنیم که کار انها است فرق ما با امریکا در چیست؟ (1620504) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۵ ۲۲:۱۲:۳۶
آقای توکلی این قدر تند نرو شاید واقعیت را گفته (1620538) (alef-13)
 
محمد جواد
۱۳۹۲-۰۶-۱۵ ۲۲:۵۳:۲۷
"امیدوارم ایشان شخصا این مسئله را تکذیب کند و گرنه ما باید نظرمان را درموردشان تغییر دهیم، مهم این است که ما هم نظر با آمریکا نباشیم. "
یعنی چی مهم این است که با آمریکا هم نظر باشیم؟ مگه آقای هاشمی گفته موافق جنگه؟ اینکه احتمال بدی شاید کار خود دولت بشار اسد(نه خودش و شاید افراطیون ارتش) باشه میشه هم نظر بودن با آمریکا؟
اگر منافع جمهوری اسلامی برای آقای هاشمی مهم نبود همان روزهایی که چپ و راست خودش و فرزندانش مورد حمله بودند واکنش نشون میداد نه اینکه صبر پیشه کنه تهمت ها را بجان بخره اما چیزی خلاف مصلحت نظام نگه (1620615) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۵ ۲۲:۵۷:۱۵
آقای توکلی شما با چه متر و میزانی فرموده اید سخنان آقای هاشمی از حیث امنیت ملی خطاست . میتوان استدلال کرد که سخنان آقای هاشمی در راستای حفظ امنیت ملی است . تصور کنید طی روزها و هفته های آینده امریکا به سوریه حمله کند و رژیم این کشور که مورد حمایت حکومت ایران است سقوط کند چنین حادثه ای میتواند برای امنیت ملی ایران خطرناک باشد همه دنیا می دانند که دولت جدید ایران تحت نفوذ و هدایت آقای هاشمی و دستیار سابق ایشان آقای روحانی است سخنان آقای هاشمی در صورت ساقط شدن حکومت سوریه میتواند دولت جمهوری اسلامی را تا حدودی از زیر فشارهای احتمالی آینده دور نگاه دارد . داشتن مواضع دو گانه در داخل حکومت در برابر بحرانهای سیاسی بزرگ که نتیجه آنها مشخص نیست یک تاکتیک سیاسی شناخته شده است ما باید بتوانیم در مقابل هر دو گزینه پیروزی یا شکست در جنگ سوریه کشورمان را از تبعات سیاسی و نظامی احتمالی حفاظت کنیم اگر پیروز شدیم قدرت مانور خواهیم داشت و اگر شکست خوردیم هم با بزرگنمایی سخنان آقای هاشمی خواهیم توانست دولت و مردم و امنیت ملی را از گزند حوادث آینده حفاظت کنیم . نباید از اینکه مواضع دو گانه ای در داخل حاکمیت گرفته میشود زیاد نگران باشیم . شاید بعدا" جنابعالی در شرایطی قرار گیرید که از سخنان آقای هاشمی تشکر هم بکنید . (1620625) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۲-۰۶-۱۵ ۲۳:۰۲:۵۶
اینقدر زود قضاوت نکنیذ...صبر کنید...در این سالها پیش بینی نادرست من از اقای هاشمی ندیده ام...ایشان یک سیاستمدار واقعیست ...فقط خدا کمک کند.... (1620642) (alef-13)
 
farhad
۱۳۹۲-۰۶-۱۵ ۲۳:۳۵:۴۹
بنظر شما اگر در سوریه حکومت بشار اسد واقعا از بمب شیمیایی استفاده کرده باشد در اینصورت تکلیف موضع گیری ما چیست؟ متاسفانه ما هیچ گاه نتوانسته ایم به مسائل از موضع عدالت نگاه کنیم. اگر قرار باشد که هر روشی برای دوستانمان جایز باشد در این صورت دچار عدالت طلبی قبیله ای شده ایم که دیگر گفتار و عملمان برای دیگران هیچ ارزش و بهایی ندارد. قضیه خیلی ساده است اگر حکومت بشار اسد از بمب کشتار جمعی استفاده کرده باشد و این موضوع اثبات شود در این صورت این عمل محکوم است و سخنان آقای هاشمی درست است. (1620716) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۵ ۲۳:۵۰:۳۱
قبل از اینکه بازرسان سازمان ملل نطرشان را بدهند هر گونه اظهار نظری فقط حدث و گمان است. در هر صورت استفاده از سلاح شیمایی محکوم است.

آقای توکلی شما هم این همه تند نرین. اجازه بدهید بازرسان سازمان ملل نظرشان را بدهند. اگر آنها گفتند مخالفان دولت سوریه این کار را کرده انوقت حق دارید از آقای هاشمی اینگونه سوال نمایید. ولی اگر نتیجه تحقیقات سازمان ملل بر عکس شد بعنوان یک مسلمان چه جوابی دارید که به اقای هاشمی بدهید. (1620744) (alef-13)
 
مصطفی
۱۳۹۲-۰۶-۱۵ ۲۳:۵۹:۳۸
وقتی مطبوعات ، مردم کوچه و بازار ، دانشجو و استاد ، همه و همه در باره موضوعات سیاسی روز منجمله اتفاقات سوریه اظهار نظر می کنند ، تحلیل می کنند ، چگونه است که آقای هاشمی حق ندارد نظر دهد ؟!! بهتر است قبل از انتقاد ابتدا بررسی کنند که آیا آن سخنان را ایشان مطرح کرده است یا خیر و اگر هم سخنان ایشان باشد باید ضمن انتقاد مودبانه به نظر ایشان احترام گذاشت . (1620769) (alef-13)
 
saeed
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۰۰:۰۲:۵۰
جناب اقای توکلی وقتی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام حق اظهار نظر نداشته باشد وای به حال مردم عادی. (1620777) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۰۰:۰۴:۲۸
واقعا امنیت ملی ما به بود و نبود سوریه وابسته است جای بسی تاسف است اقای هاشمی اگر بقول اقای توکلی در سیاست پیر وکار کشته هست پس باید به هرفش گوش کرد .امنیت ملی را هاشمی بهتر از توکلی می فهمد حتما مدارکی در دست دارد (1620779) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۰۰:۰۷:۱۰
باز هم هاشمي توانست به هدف خود برسد (خاوسته يا ناخواسته ).

آيا كسي رفت و مستقيم از او بپرسد كه دقيقا"‌چه گفته ؟ نه
آيا صداوسيماي دوستان زحمت يك مصاحبه با ايشان را به خود داد ؟ نه
اگر آن سخنان واقعي است پس چرا با او برخورد نمي كنند ؟
اگر جعلي است چرا با جعل كنندگان آن را مجازات نمي كنند ؟

مي بينيد ، همه اين سوالها را در اذهان ايجاد كرده و خود گوشه اي نشسته است و سيل فحاشي دوست و دشمن و اين ور آب و آن ور اب را مي شنود ،
يكي مي گويد به حاطر كهولت سن است ، يكي مي گويد بيمار شده ، يكي مي گويد ذهنش كند شده .

اما زير پوست شهر به واسطه اين مظلوميتش محبوب تر مي شود ،
امروز درست مانند فرداي رد صلاحيتش است ، افرادي آماده بودند تا با اولين پيام اعتراض هاشمي ، هلهله كننان وي را رسما" به آن سوي نظام بياندازند ، اما درايت او نجاتش داد .

امروز هم برادران ، اصل بر براعت است ، وقتي فردي مي گويد كه من آن حرفها را نزدم و اينها جعلي است بايد قبول كرد و منتشر كننده آن نوار بايد توضيح دهد كه اين را از كجا آورده (1620787) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۰۰:۱۰:۵۶
لازم است ایشان سخنانشان را تکذیب کند؟پس ازادی بیان و عقیده چه میشود؟لازم است؟عجب
شما در حداکثر حالتش میتوانید بگویید با نظرات ایشان موافق نیستم به این دلایل...
نه اینکه لازمه حرفاش رو تغییر بده حتما بر اساس یه سری شواهد و مدارک ایشان به این نتیجه رسیده اند بهتر بود با خودشان صحبت می کردید دلایل ایشان را مشنیدید و دلایل خودتان را به ایشان میگفتید یا یک مناظره در تلویزیون می گذاشتید
اما من واقعا متوجه ان جمله نمیشوم"لازم است..."واقعا متوجه نمیشوم اگر میشود توضیح بدهید که چرا لازم است یک نفر تحت فشار دیگران تفکرش را عوض کند دو حالت دارد
1- نفکرش اشتباه است:شما لایل خودتان را بگویید و تفکر و نظرش را زیر سوال ببرید
2- تفکر و نظر ایشان درست است:پس شما باید نظرتون رو عوض کنید
در هر دو حالت شما نمیتوانید بگویید لازم است تغییر فکر بدهی برادر من اخه این دیگه با دیکتاتوری چه فرقی داره؟
اینکه بشار اسد مردمش رو با شیمیای زده باشه اینجا دیگه تکلیف رو از ما در حمایت از اسد ساقط میکنه شما نمیتوانید به بهانه اینکه امریکا اونطرف خطه از اسد حمایت کنید ما انقلاب کرده ایم برای ایجاد عدالت.
هم حمله امریکا و هم جنایات با بمب شیمیای محکومه دلیل نمیشه امریکا اونطرف قضیه است ما از ادمهای جنایتکار حمایت کنیم ضمنا بنده در مورد اینکه شیمیای کار چه کسی بوده نظری ندارم از هر طرفی بوده محکومه
اما ما باید بی طرف باشیم نباید دخالت کنیم اگر معتقدیم بشار این کار را نکرده و حکومت بشار به حق است باید برویم کمک کنیم در غیر اینصورت باید بی طرف باشیم (1620796) (alef-13)
 
سید
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۰۰:۱۴:۱۸
چنانچه آقای هاشمی اتهامات ناروایی را که به دولت سوریه پس نگیرد همچون حوادث سال88 مسول خون مسلمانانی خواهد بود که در حمله آمریکای جنایتکار ریخته خواهد شد ! (1620809) (alef-13)
 
سید جمال
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۰۰:۲۲:۴۶
من پشت این جریان پخش حرفهای آقای هاشمی توطئه بزرگی را علیه آقای هاشمی می بینم اینها می خواهند انتقام شکست در انتخابات ریاست جمهوری و پیروزی اقای رو حانی را بگیرند وبه هر نحو هاشمی را از صحنه حذف کنند. حرفهای اقای هاشمی اگر هم صحت داشته باشد در جلسات عمومی نبوده ودر جلسات کارشناسی همه حق دارند نظرات خود را بگویند مهم این است که در محافل عمومی از منافع نظام دفاع کنند.
اما سوال من این است ایا این تنها بشار اسد است که حافظ نظام ما است وهست ونیس نظام ما به او بسته است؟ایا صرف حمایت او از ما کافی است که چشم بر روی هر جنایتی که او بکند ببندیم؟ ایاا سلام چنین اجازه ای به ما داده؟
اقای توکلی که می گوید مهم این است که با امریکا همراه نشویم ایا همراه شدن با روسیه و چین بلا اشکال است ؟
مگر شعار ما نه شرقی نه غربی نیست؟ پس چرا عملا فقط نه غربی شده ایم و در دامن شرق قرار گرفته ایم؟ (1620831) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۰۰:۲۵:۴۷
بعضی از افراد دماسنج نظام هستند .چرا وقتی دما را متعادل نشان میدهند کسی حرفی نمیزند.آیا دما را به سلیقه ها میتوان تغییر داد.صد در صد رفسنجانی دما را خطرناک تشخیص داده که این حرفها را زده.پس رییس مجمع تشخیص مصلحت یعنی چه (1620838) (alef-13)
 
بهمن مجیدی
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۰۰:۳۶:۰۶
بسمه تعالی

از اقای توکلی بعید است که ایشان هم جو زده شوند

فهمیدن اینکه ایشان این حرف را زده یا خیر بسیار اسان است . اقای هاشمی که برای دیوارها حرف نزده است بلاخره چهار تا ادم در ان جلسه بوده اند یا خیر کافی است برای روشن شدن این موضوع

1- همین مسئول سرویس داخلی الف رامامور کنند برود از ان چهار نفری که حرف های هاشمی را شنیده اند شخصا بپرسند

2- بعد شخصا یک مصاحبه گر بفرستد از ایشان بپرسد

3- انانی که به نقل از هاشمی چنین مطلبی ر ا تگذیب کرده اند ببیند به چه استناد می کنند

4- اقای توکلی تکلیف را روشن کنند اگر هر روز یکی به تقلید صدا و صوت شخصیت ها را در اجتماع تقلید و توزیع کند کار این مسئول ها فقط میشود تایید و تکذیب کردن و از قدیم گفته اند شنونده هم باید عاقل باشد

5- یک درصد احتمال بدهیم این حرف زده شده باشد از ان وری هم میشود قضاوت کرد . سوریه متحد استراتژیک ایران است حرفی نیست . باید در مقابل تروریست ها و صهیونیست ها از سوریه دفاع کنیم حرفی نیست . سوریه جبهه مقاومت است حرفی نیست اما تا کجا این اتحاد ما باید پیش برود . یعنی ارمان های ما و اصالت و انسانیت اسلامی ما تا کجا باید خود را نشان دهدو احیانا پشت جنایت های احتمالی طرف های درگیر در سوریه نظاره گر باشد. روی این هم کمی بحث شود فکر نکنم به جایی برخورد کند

6- معضل سوریه کلاف پیچیده ایی شده که 20 کشور اقتصادی دنیا بحث های اقتصادی خود را تعطیل می کنند تا روی موضوع سوریه بحث کنند حالا ما در ایران بجای بحث روی اصل موضوع که با بحران سوریه چیکار کنیم می اییم روی یک نوار صوتی که استناد قانونی ندارد وقت هدر می دهیم. (1620858) (alef-13)
 
احمد
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۰۰:۳۸:۴۱
اقای توکلی همین الان هم مردم سوریه فوج فوج در حال قتل عام شدن هستند . جنگ داخلی وجود دارد . کشورشان در حال از بین رفتن است . واقعیات را باید در نظر گرفت . دولت سوریه به شدت به حق یا ناحق متزلزل شده است . این دولت روسیه است که تا حالا آن را نگه داشته است . غرب به فرماندهی امریکا بد طوری به این دولت گیر دادهاند .آقای رفسنجانی سیاستمداری دور اندیش است . از نظر ایشان منافع ملی اولویت دارد به دولت متزلزل سوریه . (1620866) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۰۰:۵۸:۴۳
پوتین هم دارد ارام آرام از طرفداری سوریه کنار می کشد آقای هاشمی پیر سیاست و مصلحت اندیش است وبیهوده سخن نمی گوید.شاید مصلحت ملی مان اینگونه اقتضا کند. (1620901) (alef-13)
 
اردشیر
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۰۱:۱۷:۳۱
الف جان ناموسن منتشر کن!!!!!!

نخست وزیر انگلستان متمایل به حمله بود، مجلس خیلی راحت هم نقد کرد و هم خواست نخست وزیر رو رد کرد.

رئیس جمهور فرانسه موافق حمله، خیلی ها که نقد دارند، بی هیچ ترس و هراسی نظرشون رو میگن. شاید فرانسه هم مثل انگلستان پاپس کشید.

آمریکا، رئیس جمهور طرح رو به کنگره برده، اولا خیلی نقدهای جدی ای در بین اهالی رسانه و مطبوعات و مخالفت با اقدامی نظامی وجود داره، دوما توی خود کنگره هم این مسائل کاملا نمود داشت. حتی یکی از سناتورها در مخالفت با آقای جان کری گفته بود: (نقل به مضمون) که ارتش ایالات متحده، نیروی هوایی القاعده که نیست.

حالا توی اینجا حرف کسی مثل آقای هاشمی که نفر دوم رجال زنده این نظام هست، این طوری باهاش برخورد میشه...
اگر میخوایم نظام رو به عنوان بدیلی برای غرب مطرح کنیم، باید در عمل حداقل در حد اونها ظاهر شد. بویژه در عصر ماهواره و اینترنت و وسایل ارتباط جمعی اینچنینی که همه اتفاقات عمده و مهم در پیشگاه همه علاقه مندان در تمام جهان قرار داره. (1620924) (alef-13)
 
محمدرضا
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۰۱:۲۷:۵۷
يك سئوال : " چرا هيچ كسي نمي پرسد كه آيا حكومت بشار اسد واقعا مردم خودش رو بمباران شيميايي كرده يا خير؟" چنان برخورد مي كنند كه انگار بديهي است كه حمله ي شيميايي كار بشار اسد نبوده.
مسئله اينجاست كه اگر تمام شواهد حاكي از اين باشد كه خود بشار بمباران شيميايي كرده آيا بازهم بايد از وي به هر قيمت و به هر طريق حمايت كرد؟
شايد منظور رفسنجاني همين بوده كه حكومتي كه خود دست به جنايت مي زند شايستگي حمايت ندارد ولي مسلما به اين معني نيست كه از حمله ي آمريكا به سوريه حمايت كنيم چون همه خوب مي دانند كه آمريكا اگر بخواهد حمله كند به هر طريقي شده بهانه اي جور مي كند پس آيا بهتر نيست ما خودمان را فداي بشار اسد نكنيم؟ (1620935) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۰۱:۳۲:۴۸
بابا آزادی بیان کجاست
تو آمریکا یک عده موافق جنگ اند یگ عده مخالف
حالا باید مخالفا رو بگیرند ببندند که چرا مخالفید
دقت کنید تو جلسه کنگره آمریکا دو ردیف پشت جان کری مهالفهای ضد جنگ با دست های خونی نشسته بودند
قراره اونا بگیرند ببرند
من نظرم با هاشمی شاید یکی نباشه
اما من نباید ضد نظر خودم رو ...........
وای به حال مملکتمون
وای به حال سایت الف
آقای الف حرف های من را هم بذار (1620947) (alef-13)
 
منتظر
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۰۲:۱۷:۲۹
آقای توکلی شما خودشو نارحت نشو! آقای هاشمی زیاد از این سوتی ها داده و می ده ! (1620998) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۰۷:۱۲:۲۹
آقی توکلی حق اظهار نظر دارد اما هاشمی ندارد. جالبه!!! (1621073) (alef-13)
 
سید
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۰۷:۱۴:۵۱
اگر بپدیریم که اقای هاشمی سیاستمداری کهنه کار است و نسنجیده سخن نمی گوید . به همین دلیل در مواقع ضروری که ابروی نظام و انقلاب در سطح جهانی مورد دستاویز شیطان بزرگ {امریکا}قرار می گیرد جمله ای می گوید که امریکا در نظر افکار عمومی مردم کشورش خلع سلاح گشته و همراهی ایران با سوریه را نتواند ثابت کند. چون کمک ما به سوریه کشورهای عربی منطقه را که با ما رابطه خوبی ندارندبا امریکا همراه می کند. بنابراین امریکا فقط بشار اسد را می تواند مورد خطاب قرار دهد .یعنی درست است که ما به سوریه کمک می کنیم اما نیازی نیست که همه جهان ان را بدانند .هر چند هنوز صححت گفته های اقای هاشمی ثابت نشده است . (1621074) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۰۷:۲۶:۵۳
سخنان هاشمی در روز یکشنبه هفته گذشته موجود است وصحت دارد دانلود کردم وگوش دادم چه چیزی را تکذیب کند؟؟ (1621082) (alef-13)
 
دوستدار
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۰۸:۱۲:۱۳
بابا تو را خدا شخصیتهای با ارزش کشور خودمان را بخاطر دیگران تخریب نکنید دو دستی کلاه خودمان را بگیریم که باد نبره . ما باید اول انسجام ملی خودمان حفظ کنیم.ما بخاطر دیگران نباید بین مسئولین نظام فاصله ایجاد کنیم.این حرفها یعنی ایجاد تفرقه.اگر روزی دست از کمک از اینها برداریم هیچ موقع شما را نخواهند شناخته.سعی بکنیم کاسه داغ تر از آش نشویم. (1621144) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۰۸:۲۹:۰۴
نظر ایشون بوده و محترم کسی را برای دادن نظر نمی توانید تحت فشار قرار دهید.... (1621188) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۰۸:۳۵:۰۵
واقعا متاسفم برای اونهایی که موضع گیری بد گرفته اند نسبت به آقای هاشمی. خوبه بعد از انتشار فایل صوتی که اصلا قابل استناد نیست و همچنین فایل تصویری که اصلا چیزی توش معلوم نیست و معلومه که با شیطنت گرفته شده باز هم اینجور دارند نسبت به ایشون عداوت و دشمنی نشان میدهند. معلومه که همه چیز برنامه ریزی شده است . از انتشار فایل تا ابراز عقاید در سایتهای مختلف اجتماعی. اینقدر موضوع تابلو هست کهحتی رسانه های بیگانه هم خیلی روی این موضوع حساب باز نکرده اند بماند که خوراک خوبی برای اونها شد ولی خودشون هممیدونند کجا چه خبره. واقع متاسفم برای ملت با این نخبه ها (1621206) (alef-13)
 
sdgds
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۱۱:۴۰:۳۲
فایل ویدئویی اش هم اومده...در ضمن چرا آیت الله قویا نمیخواد تکذیب کنه؟
اوباما هم به خاطر همین حرف آیت الله با پر رویی گفته ایران استفاده بشار از سلاح شیمایی رو تایید کرده!!
این بود اعتدال؟؟ (1621820) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۰۸:۴۴:۲۴
اينقدر عجله نكنيد هاشمي كه آدم ناپخته اي نيست .بايد به او اجازه داد استدلالشو مطرح كنه شايد چيزي بدونه كه ديگران توجيه بشن. (1621232) (alef-13)
 
ابراهیمی
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۰۸:۵۶:۲۶
نظر آقای توکلی بصورت مطلق درست است ولی براساس همین نظر چند سوال مطرح است که نیازمند پاسخ است :
1-چگونه است که با وجود این همه مستمع در آن برنامه هنوز تنها به یک فایل صوتی
استناد میشود ؟
2- جدا از اینکه آقای هاشمی این حرف را زده باشد یا خیر اگر موضوع استفاده از صلاح شیمیایی توسط دولت سوریه صحت داشته باشد آیا کماکان موضع ما دفاع از حکومت سوریه باید باشد ؟ حتی در قضیه استفاده از سلاح شیمیایی ؟
3- حتی اگر در بعد سیاسی هدف وسیله را توجیه کند وحکومت ما کماکان از حکومت سوریه دفاع نماید ایا سیاسیون بصورت فرادا حق انتقاد ندارند ؟
4- با فرض صحت استفاده از سلاح شیمیایی توسط حکومت سوریه (با احتمال یک در هزار) تکلیف آموزه های دینی ما وتکلیف رهبران مذهبی اسلام در این قضیه چیست ؟ (1621260) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۰۹:۰۴:۳۸
چرا بايد هاشمي از نظر خودش برگرده؟!!! اگه فايل صوتي منتسب به ايشون باشه حتما چيزي ميدونن كه البته شماها هم مي دونيد ولي نمي خواين بگين
زنده باد هاشمي
الف منتشر كن و مثبت ها رو حال كن! (1621285) (alef-13)
 
س.س
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۰۹:۲۸:۵۴
با سلام . اگر امریکا بگوید به سوریه حمله نمی کنیم ما باید بگویم حمله کنید اقای توکلی ایا اظهار نظر شما درست و منطقی است . چرا کسی که مخالف نظر ما حرف میزند حکم براش صادر میکنیم مگر ما قاضی هستیم . هر ایده ونظری تعدادی مخالف و موافق دارد که با بحث وگفتمان منطقی حل میشود نه با حکم دادن (1621365) (alef-13)
 
سعید خانجانی
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۰۹:۵۴:۵۶
چند روز پیش مجلس شورای اسلامی طی بیانیه ای که به امضاء ریاست مجلس و همه نمایندگان رسید گفتند: " چنانچه به سوریه حمله نظامی شود، درمقابل دشمنان سوریه آماده جان فشانی هستیم" ... از اقبال بد مجلسی ها، طرح حمله نظامی آمریکا و متحدانش به سوریه به تصویب کنگره آمریکا رسید و حمله نظامی در چند روز آینده صورت خواهد گرفت.... بسیار مشتاقم که ببینم عملیات جانفشانی آقایانی که نسنجیده و شتابزده از طرف ملت ایران بیانیه صادر میکنن و شعار میدن چگونه خواهد بود. هرچند که پیشبینی آن خیلی هم دشوار نیست (1621448) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۱۰:۰۴:۱۰
آقای توکلی چند تا سوال از شما دارم :
چرا تادیروز هاشمی پیرمرد ورشکسته و ... بود حالا یه موضع گیری ایشان اینقدر جنجال آفرین شده ؟مگه هاشمی کیه؟!
هاشمی آنقدر سیاست مدار هست که بدانه داره چه میگه
هاشمی سیاست را وقتی آموخته که جمهوری اسلامی ای وجود نداشت پس آقای دکتر این تذکرات رو اشتباهی داری میدهی چرا به دوستان اصول گرایت در مجلس نمی گویی مراقب باشند امنیت ملی خدشه دارنشه ؟
به فرض هم ایشان یه انتقاد از عملکرد آقای بشار داشته مگر حکومت ایشان چه مصونیتی نزد جمهوری اسلامی دارد که مجاز به هر عملی باشد؟
قطعا ملت ایران اینقدر فهیم هستند که دوست و دشمن رو تشخیص بدهند
من هم به عنوان یک ایرانی معتقدم مسئولیت این کشتار با بشار اسد هست چون با بی کفایتی ایشان هفت میلیون سوری آواره شدند . مگر اینطورنیست ؟
درضمن حمایت از ایشان به عنوان شریک استراتژیک به چه قیمتی ؟
و....
البنه اگر این هم مثل باقی نظرات بنده بدون توجه و پاسخ نماند! (1621477) (alef-13)
 
شهروند
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۱۰:۰۴:۴۹
با سلام دكتر توكلي نشان داد كه مواضع اصولي و منطقي و از همه مهمتر سايستهاي كلان كه برخاسته از جايگاه امنيتي و ارمانگراي است تعارف ودوست نمي شناسد وبايد حرف حق را زد و بالطبع مردم و كساني كه مي شنودند براي انها قابل فبول ميباشد حال سوالي كه اينجانب دارم و شما بدون هر گونه تمايل جناحي به ان دقت كنيد اين است كه مواضع اخير اقاي دكتر مطهري در اين مسله كه اقاي هاشمي نظر خودش را دارد و اشكالي نيست را با سخنان اقاي دكتر توكلي مقايسه كنيد وبيند كدام منطقي و اصولي است ايا اقاي هاشمي از بزگان نظام نيستند كه البته بوده اند وهستند پس جرا اينگونه خارج از مواضع اصولي موضعگيري كرده اند براستي جرا؟ و جالب انكه اينجانب به هر دو براي نمانيدگي راي دادم ولي امروز پيش وجدان خود سر بلندتر هستم كه به دكتر توكلي داي دادم ايا وجدان ما از سربردين افرادا به جرم مسلمان بودن توسط ترويستها ي كه حاميان انها دشمنان قسم خورد به اسلام و قران هستند به درد نمي ياييد (1621483) (alef-13)
 
ج
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۱۰:۱۲:۳۰
دوستان عزیز، منطقه خاورمیانه در شرایط تحول بنیادین و برخلاف میل ماست، نظر هاشمی تنها بخش کوچکی از واقعیات است. دولت سوریه اخلاقا مشروعیت اش را از دست داده است. چرا که در این دولت فاجعه انسانی رخ داده است و عدم حساسیت ما به این فاجعه انسانی است که موضوعی ضد اسلامی و خلاف امنیت ملی است. ما می خواهیم محور مقاومت حفظ شود تا اینکه جلو فجایع انسانی رژیم صهیونیستی را بگیریم در حالی که امروزه شاهدیم که حفظ محور مقاومت فی نفسه ارزش شده است تا دفاع از حق و حقیقت. (1621518) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۱۰:۱۲:۵۱
یعنی شما یک درصد احتمال نمی دهید که دولت سوریه از بمب شیمیایی استفاده کرده باشد؟ (1621519) (alef-13)
 
حسن
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۱۰:۱۴:۳۵
هاشمي نظر درستي داد همه ما با ايشان موافقيم (1621525) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۱۰:۳۰:۳۴
من برای همه شما متاسفم که بعد یک عمر سیاست مداری که از هاشمی سراغ داریم همه فکر میکنن که این حرفها از هاشمی است خیلی از مردم فقط نگاه کنن وحرف نزنن اکثر کسانی که بر علیه هاشمی کامنت گذاشتن بهتره که برن سر صف نون. انقلاب ایران در هاشمی و رهبری خلاصه میشه این اقایان داغ تر از رهبری و هاشمی نه از سیاست چیزی میدونن نه از متانت وصبر مطمئن باشن اقایان تندرو که بزودی هاشمی جواب همه رو میده .ولی ایکاش اقایان یه کمی از رو برن (1621595) (alef-13)
 
امير فرهادي
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۱۰:۴۱:۲۸
خوب است آقاي توكلي نيز استفاده از سلاح شيميايي را در سوريه فارغ از آن كه توسط دولت يا گروه هاي مخالف دولت به كار گرفته باشد محكوم نمايد. بهتر است اصولگرايان به اين سوال پاسخ دهند كه آيا مي توان با توجيه اين كه بشار اسد در جبهه مقاومت و از متحدان ما به شمار مي رود چشم بسته از تمامي اقدامات حكومت سوريه دفاع كرد؟ بايد توجه داشت كه اتهام استفاده از سلاح شيميايي توسط حكومت سوريه اتهامي نيست كه فقط توسط آقاي هاشمي و دولت هايي نظير آمريكا مطرح شده باشد و حتي سرويس اطلاعاتي دولت آلمان كه اعلام كرده است در هر صورت در حمله نظامي احتمالي به سوريه شركت نخواهد كرد به صراحت استفاده دولت سوريه از سلاح شيميايي را مورد تاييد قرار دادند. (1621625) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۱۱:۰۱:۳۶
اگرثابت شود سوریه ازسلاح شیمیائی علیه ملتش استفاده کرده، واکنش ایران چیست؟ (1621688) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۱۱:۰۶:۱۶
لعنت خداوند بر تروریست های بی وجدان و احمق تکفیری و درود بر ارتش قهرمان سوریه که حامی مردم سوریه است. (1621704) (alef-13)
 
قاسم
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۱۱:۲۱:۱۳
باید برای هاشمی خط قرمز تعریف کرد. همین و بس! (1621752) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۱۱:۴۷:۳۵
آیت الله هاشمی رفسنجانی معتقد است عمل به مصلحت همیشه مشکل است، گاهی خلاف جریان عادی سخن گفتن است و بدیهی که در آن زمان خیلی ها را هم ناراحت می کند ولی باید دانست که امام فرمودند غفلت از مصلحت موجب خدای نکرده لطمات جبران ناپذیری به اسلام عزیز می شود پس در تشخیص مصلحت و عمل به آن هرگز نباید تردید کرد. (1621843) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۱۱:۴۸:۱۶
آيا آقاي توكلي هم اين نظرات و مثبت هاي داده شده به آنها را ملاحظه مي فرمايند ؟؟؟!!!
آقاي توكلي شما نماينده كدام "مردم" هستيد ؟؟؟
در بين مردم ، مخالفان نظر شما چند برابر موافقان شماست ؟؟؟
شما نماينده مردم هستيد يا قيم و ولي مردم ؟؟؟ (1621851) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۱۲:۰۰:۴۲
آیت الله هاشمی رفسنجانی :بااشاره به اینکه به صرف احتمال مخالفتها و حتی تهمتها و انگها و برچسبها هرگز تردید در بیان و عمل به مصلحت نباید سکوت کرد و منتظر وقایع احتمالی ماند. (1621896) (alef-13)
 
محمود محمدی
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۱۲:۰۲:۲۹
من هم واقعا از این کلام متاسفم.خدا رحم کرد ایشان رد صلاحیت شد وگرنه در صورت انتخاب معلوم نیست چه اب هایی به اسیاب دشمن ریخته می شد. (1621903) (alef-13)
 
شهروند
۱۳۹۲-۰۶-۱۸ ۰۷:۲۸:۵۷
وقتی آمریکا و فرانسه و ... تصمیم خود را در سرنگونی اسد گرفته اند، سخنان دیگران چه تأثیری در کار دارد که کسی مانند رفسنجانی چه بگوید. این نماینده ی خنگ مردم تهران گمان کرده که با تکذیب سخنان رفسنجانی اسد ماندگار می شود (1628013) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۸ ۰۸:۰۲:۴۵
آقای توکلی پس اونوقت میشه بگید تکلیف آزادی بیان و شعور و استقلال افراد چیه؟!!! (1628069) (alef-15)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.