روزنوشت های مسافر شب مهتاب

روزنوشت های مسافر شب مهتاب

به آسمان که رسیدند گفتند: زمین چقدر حقیر است آی خاکی ها!
روزنوشت های مسافر شب مهتاب

روزنوشت های مسافر شب مهتاب

به آسمان که رسیدند گفتند: زمین چقدر حقیر است آی خاکی ها!

کربلا/ صبح روز اول

صبح زود حدود ساعت ۳ و نیم از خواب بیدار شدم، نزدیکای اذان صبح بودش. تا آماده بشم و بقیه رو هم بیدار کنم، یه مقدار دیگه هم گذشت، حدودا داشت اذان از حرم می گفتن.  

 

با عجله با برادرم از هتل زدیم بیرون. ایست اول سرباز عراقی که دید دارن اذان میگن و ما هم عجله داریم، سریع گشتمون.  

 

با عجله به سمت رفتیم که ایست دوم بود ... بعد ایست دوم، کفشداری مردانه که بسته بود، کفشا رو دادیم به کفشداری زنونه. 

 

بعدم بازرسی آخر و ورود به حرم. اذان نزدیک آخراش بود، برای ورود همین طوری یه سلام سریع دادیم و وارد شدیم. یه دور، دور حرم چرخیدیم تا به صفوف نماز برسیم.   

 

بعد نماز و دعا، خواستیم برم تو حرم که یادم افتاد حاجی دیشب گفته بود: حرم امام حسین (ع) فردا صبح.... اما خبری از حاجی نبود، یادم افتاد که حرم امام حسین(ع) صبح ها برنامه داره، اما اونجا خبری نبود. فهمیدم که اونجا حرم ابوالفضل (ع) هستش.

 

دوباره راه رو برگشتیم و کفشا رو گرفتیم، و به طرف بین الحرمین رفتیم.   

 

بین الحرمین حدودا شلوغ بود، بعضیا روی زمین (موکت و ...) خواب بودن و عده ای هم مشغول رفت و آمد..... بعد از طی بین الحرمین به حرم امام حسین(ع) رسیدیم.  

 

بعد بازرسی و ورود به حرم و سلام به مولا، دنبال حاجی گشتیم. تا رو به روی در اصلی (رو به قبله) همسفرا رو پیدا کردیم، اول اونجا سخنرانی بود (به فارسی و نه عربی)، بعدم مداحی و زیارت عاشورا. 

 

السلام علی الحسین(ع)، و علی علی بن الحسین(ع)، و علی اولاد الحسین، و علی اصحاب الحسین. 

 

بعد زیارت عاشورا، حاجی اومد پیش ما و شروع کرد به توضیح حرم که چگونه است (جای دفن شهدا، حبیب بن مظاهر)، بعدم زیارت امام حسین(ع) و شهدا.  

 حاجی ساعت 5 صبح هم حاجی گفت، حالا هر کی میخواد بره تو حرم و زیارت، قبل اذان مغرب امروز هم برای زیارت ابوالفضل(ع)، حرم ابوالفضل(ع). 

 

بعد رفتن حاجی، یه کتاب برداشتم، زیارت ناحیه مقدسه. 

 

سلام بر کسی تشنه سر بریده شد......... سلام بر صاحب گنبدی که محل عبور و مرور فرشتگان است..... سلام بر کسی که دعا زیر گنبدش، مستجاب است......... سلام بر عمویم (حضرت ابوالفضل(ع)) که با تیرهای آلوده به زهر مسموم شد..... 

 

بعد زیارت ناحیه مقدسه رفتیم داخل حرم، و بعد زیارت امام و شهدا و حبیب بن مظاهر، مشغول نمازهایی شدم که دیگران سفارش کرده بودن...... به اضافه نماز برای رهبری و سید حسن نصرالله و ........ 

 

سرود لبم حسینه ........... خواب هر شبم حسینه  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد