روزنوشت های مسافر شب مهتاب

روزنوشت های مسافر شب مهتاب

به آسمان که رسیدند گفتند: زمین چقدر حقیر است آی خاکی ها!
روزنوشت های مسافر شب مهتاب

روزنوشت های مسافر شب مهتاب

به آسمان که رسیدند گفتند: زمین چقدر حقیر است آی خاکی ها!

کاکتوسی که کاکتوس نبود!

پارسال رفته بودم باغ گل، توی قسمت غرفه هایی که کاکتوس میفروشن، دو تا گیاه چشمامو کور کردن! فروشنده گفت که جفتشون کاکتوسن. کاکتوسا هم که نه آب می خوان نه خاک! فقط نور می خوان... منم خریدمشون و جفتشونو با یه کاکتوس دیگه که از قبل داشتم کاشتم توی یه گلدون (اینجا تو فتوبلاگم)


با گشتن توی کتابا و سایتای مختلف اسم اولی رو پیدا کردم. کاکتوس انگوری شکل، اسمش سدوم هستش.


اما دومی رو هر چی گشتم، پیدا نکردم که نکردم!

عاقبت چند روز پیش توی سایت نارگیل، پیداش کردم، اونم توی دسته گیاهان زینتی فضای باز! اسمش پلکترانتوس فورستری هستش ...

از تیره نعناع هستش و شبیه پونه! آب زیاد می خواد! کودم میخواد! موندم که چطوری تا حالا تونسته با شرایطی که برای کاکتوسا مناسبه، ادامه حیات بده!


پ.ن.1: هر کاری که می خواید بکنید یه کم اطلاعات درباره ش داشته باشید! 

پ.ن.2: اللهم عجل لولیک الفرج

نظرات 6 + ارسال نظر
تسنیم سه‌شنبه 4 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 23:50 http://taasnim.blog.ir

سلام
خب اگر فقط کمی اطلاعات گیاهشناسی داشتید (البته جسارتا عرض می کنیم) در نگاه اول متوجه می شدید که گیاه پهن برگی که فرمودید متعلق به تیره نعناعیان هست، کاکتوسی نیست. کاکتوس ها برگ و ساقه گوشتی دارند که برای تحمل شرایط سخت گرم و خشک است.
احتمالا هم بخاطر اینکه دو گیاه دیگه مصرف آبشون کمه، تونسته از منبع آب کمی که در اختیار داشته کمال استفاده رو ببره! گیاهان هم مثل بقیه موجودات با شرایط کنار میان....مبارزه برای زنده ماندن...

برای جدا کردنشون هم اصلا نگران نباشید. گلدون رو برعکس کنید و با احتیاط ریشه گیاه رو جدا کنید و در گلدون دیگه بکارید...
موفق باشید...

علی پنج‌شنبه 6 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 13:47

سلام من تو روستا مون انواع مختلف گل محمدی از جمله رز، نسترن ساناز، محمدی و... کاشتم که تو نیومدی ببینی

فاطمه یکشنبه 9 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 13:18 http://khodaakharinfaryad.blogfa.com

منم عید کلی گل از نمایشگاه گرفتم از خانواده کاکتوس ها
پشت پنجره اتاقم نگه میداشتمشون
هم صحبت های خوبی هم بودن.
رشد نمیکردن ولی!
گفتن بذار تو حیاط زیر نور مستقیم خورشید.....
طفلی ها همشون مردن.

rafehe چهارشنبه 12 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 19:37 http://www.rafehe.blogfa.com

وبلاگتون قشنگه و من دوست دارم به من هم سربزنید .

مناجات یکشنبه 16 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 13:53 http://khodaakharinfaryad.blogfa.com

سلام پیشاپیش ماه مبارک رمضان وتبریک میگم
دعای سفره افطارمون فقط همین باشه....
مهدی بیا.....

تربیت قرآنی پنج‌شنبه 20 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 02:20 http://omsafari.blogfa.com

سازش پیدا کردن
به همین سادگی
و.....
قدرت خدارو برم

وقتی جداشون کردم، چند تا از برگاش ریخت! به ریشه ش نرسیدم! فک کنم ناراحت شد...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد