روزنوشت های مسافر شب مهتاب

روزنوشت های مسافر شب مهتاب

به آسمان که رسیدند گفتند: زمین چقدر حقیر است آی خاکی ها!
روزنوشت های مسافر شب مهتاب

روزنوشت های مسافر شب مهتاب

به آسمان که رسیدند گفتند: زمین چقدر حقیر است آی خاکی ها!

از خون دل

یه بار دیگه این شعر حافظ رو ناقص پست کرده بودم، اما چون این روزا این شعر رو زیاد می خونم، کاملشو میزارم:


از خون دل نوشتم نزدیک دوست نامه / انی رایت دهرا من هجرک القیامه

(همانا من از دوری تو دنیا را به صورت قیامت می بینم)


دارم من از فراقش در دیده صد علامت / لیست دموع عینی هذا لنا العلامه

(چشمه اشکم خشک شده است، این علامتی برای ماست)

 

هر چند کازمودم از وی نبود سودم / من جرب المجرب حلت به الندامه

(پشیمانی برای کسی که آزموده را می آزماید، رواست)

 

پرسیدم از طبیبی احوال دوست گفتا / فی بعدها عذاب فی قربها السلامه

(دوری از او رنج و عذاب است، در کنار او بودن آسایش است)

 

گفتم ملامت آید گر گرد دوست گردم / و الله ما راینا حبا بلا ملامه

(به خدا قسم هیچ دوست داشتنی را بدون ملامت ندیدم)

 

حافظ چو طالب آمد جامی به جان شیرین / حتی یذوق منه کاسا من الکرامه

(تا این که کاسه ای از کرامت او بنوشد)


پ.ن.1: مصرع های دوم خودشون یه کلاس عربی هستن! توی پرانتزها، ترجمه دست و پا شکسته مصرع های دوم رو نوشتم!!! یه مقدارشم از این سایت دیدم ...


پ.ن.2: قهرمانی تیم ملی بسکتبال توی آسیا مبارکمون باد!....


پ.ن.3: اللهم عجل لولیک الفرج

نظرات 3 + ارسال نظر
همیار بلاگ اسکای دوشنبه 21 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 00:07 http://blogchi.ir

سلام دوست عزیز

اگر مایل به فعال کردن و استفاده از امکانات جدید بلاگ اسکای هستید با ما همراه باشید.
نظرسنجی، ابر برچسب ها، لایک مطالب، نمایش نظرات در ادامه مطالب، امتیاز دهی به نظرات و ...
خدمات همیار بلاگ اسکای :
- ارائه قالب های رایگان
- قبول سفارش طراحی پوسته
- قبول سفارش تغییر و ویرایش قالب
- ثبت دامنه ملی ir

منتظر حضورتان هستیم.

همیار بلاگ اسکای

سیدتقوی سه‌شنبه 22 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 14:27 http://seyed332ht.blogfa.com

زمان چون باد می‌گذرد و همچون جناب احمدی‌نژاد که حقاً امتحانی نیکو داد قدر لحظات خدمتگزاری به ملت بزرگ ایران را بدانید و نیز نیک می­دانید که اگر نماینده‌ای از تفکر احمدی‌نژاد در انتخابات حضور داشت بسیار بعید بود که این فرصت به حضرتعالی برسد (البته الان در مقام تحلیل نتایج آرای انتخابات نیستم) و صدالبته شما نیز به یاری حضرت یکتای بی­همتا شایستگی خدمت به ملت شریف ایران را دارید و در عمل نیز این شایستگی را اثبات خواهید کرد انشاءالله. مطمئن باشید اگر در پایان دوره خود ده درصد عملکرد و موفقیت دولت دکتر محمود احمدی‌نژاد را هم کسب کنید دولتی بسیار موفق در تاریخ ثبت خواهید شد

میثم جمعه 25 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 01:27 http://qetuo.blogsky.com/

سلام مهدی جان مخلصیم من این غزل رو بارها خونده بودم ولی چون معنیش رو نمیدونستم زیاد حال نمیداد ولی الان متوجه شدم که چقدر جالبه....منم قهرمانی بسکتبالیستها رو بهتون تبریک میگم....مخلصیم در حد خیلی ناجور

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد