روزنوشت های مسافر شب مهتاب

روزنوشت های مسافر شب مهتاب

به آسمان که رسیدند گفتند: زمین چقدر حقیر است آی خاکی ها!
روزنوشت های مسافر شب مهتاب

روزنوشت های مسافر شب مهتاب

به آسمان که رسیدند گفتند: زمین چقدر حقیر است آی خاکی ها!

ساخت ایران

یادم نمیاد چند سال از وقتی که اولین بار وارد اینترنت شدم، گذشته، اما یادم میاد تا سال 87 یا 88 برای گردش در اینترنت از اینترنت اکسپلورر یا همون IE استفاده میکردم. البته اون وقت ها safari و opera هم بودن ولی IE مرورگری بودش که مایکروسافت بهمون تحمیل کرده بود و دیگه لازم هم نبود چیزی نصب کنیم...


سال 87 یا 88، موزیلا فایرفاکس 2 رو نصب کردم و دیگه حتی با پیشرفت IE ولش نکردم. فایرفاکس توانایی بهتری در خوندن خوراک خون ها یا همون فیدهای RSS داشت و چند زبانه توی یک پنجره باز می شد ... البته از IE فقط به خاطر ورود به سایت دانشگاه استفاده می کردم.


از پارسال هم که opera 12 رو نصب کردم، استفاده بهتری از خوراک خون دارم، چون دیگه لارم نیست، برای چک کردن یک خوراک وارد سایت مورد نظر بشم... opera خبر یا یادداشت جدید سایت ها یا وبلاگ ها رو به صورت زیر نشون میده که برای من کلی صرفه جویی در وقت و هزینه اینترنت ایجاد کرده:



البته نسخه بالاتری از opera12 هم در سایت ها میشه دانلود کرد که نسخه 18 هستش اما شبیه Google chrome هستش که امکان خوندن خوراک ها رو به این صورت نداره... درباره باقی نرم افزارهای مرورگر چیزی نمیگم که هر کس بر اساس نظر خودش و چیزی که می خواد ازشون می تونه استفاده کنه!


اما چیزی که باعث شد من این متن رو بنویسم، نرم افزار مرورگر ساینا Saina است که ساخت ایران هستش. این نرم افزار رو "مرکز مدیریت توسعه ملی اینترنت" طراحی کرده ...




این نرم افزار همانند opera12 خوراک ها رو به همون شکل و کمی بهینه تر نشون میده. 




همچنین علاوه بر این که امنیت این مرورگر از مرورگر گوگل بالاتره (یعنی اطلاعاتتون رو نمیده NSA) امکانات زیر رو داره:


-مهمترین ویژگی: ایرانی است و ساخت ایران


-تغییر زبان: محیط های کاملا فارسی، انگلیسی و عربی داره


- قابلیت بهتری برای دانلود از سایت های مختلف داره


- کنترل والدین: والدین می تونن، مانع دسترسی فرزندانشون به بعضی از سایت ها بشن 


- متن باز هستش و می تونید تغییر در تم و شکلش بدید


- پشتیبانی از کد امضاهای الکترونیکی 


-امکان کنترل استفاده از IP آدرس ها برای سنین مختلف


-سازگار با ویندوز،‌لینوکس و آندروید


-زبانه های عمودی: به جای افقی در بالای صفحه، مخصوص وقتی که صفحات زیادی باز می کنید و زبانه های افقی جواب نمیده!


- دو زبانه در یک صفحه



پیوند 1: سایت نرم افزار ساینا 


پیوند 2: دریافت نسخه 2.0.1 ویندوز از سایت p30download حجم: 23.9MB



پ.ن.1: من ساینا رو پسندیدم ولی به علت این که هنوز بهش عادت نکردم از opera هم استفاده می کنم...


پ.ن.2: از نرم افزارهای ساخت ایران پشتیبانی کنید و بهشون اعتماد کنید...


پ.ن.3: اللهم عجل لولیک الفرج


نظرات 3 + ارسال نظر
POUYA جمعه 29 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 08:47 http://www.kheyrani.blogsky.com

خوبه ولی چون که راست چین هست بهش نمیشه عادت کرد
سخته

فارسیش چپ چین هستش ولی من به محیط فارسی و کلمات معادل عادت نکردم، به همین خاطر از محیط انگلیسیش استفاده می کنم

آیینه شبنم جمعه 29 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 13:47 http://ayineyeshabnam.blogsky.com/

سلام
مطلب مفیدی بود
من به استفاده از فایر فاکس عادت دارم
و یه مقدار برام سخته عادتمو تغییر بدم
ولی چون مرورگر معرفی شده ساخت ایرانه، ارزشش رو داره

جابجایی همیشه سخته ولی آخرش رو باید دید!

تسنیم دوشنبه 2 دی‌ماه سال 1392 ساعت 20:03 http://taasnim.blog.ir/

سلام
سپاس از مطلب خوبی که منتشر کردید. واقعا بدردم خورد.
راستش من تو زمینه کامپیوتر خیلی به روز نیستم، مطالب تصادفی اینچنینی خیلی به کارم میاد! کلی به روز میشم!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد